اشرف غنی خواهان افزایش کماندوهای ارتش است

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 23041

محمد اشرف غنی رئیس جمهور گفته است که افغانستان خواستار تغییر ماموریت آموزشی و مشورتی ناتو به ماموریت جنگی نیست. آقای غنی خواستار افزایش تعداد کماندوهای ارتش است.

غنی گفت “مدیریت جنگ، هم اکنون به عهده نیروهای امنیتی و دفاعی افغان قرار دارد و ما نمی‌خواهیم که در این بخش تغییر بیاید و نیروهای ناتو یکبار دیگر به میدان جنگ داخل شوند”.

آقای غنی در صحبت با سرمنشی و سفیران سازمان ناتو از طریق کنفرانس ویدیویی خواستار دو برابر شدن شمار کماندوهای افغان و ایجاد قول اردوی عملیات ویژه شد.

نظامیان امریکایی همواره از کماندوهای افغان به عنوان نیروی توانا و موثر در نبرد بر ضد طالبان، داعش و سایر گروه‌های شورشی در افغانستان، تمجید کرده اند. نیروی ۱۷ هزار نفری کماندی افغان کم و بیش ۷۰ درصد عملیات نظامی قوای مسلح ۳۰۰ هزار نفری آن کشور را انجام می‌دهند.

رئیس جمهور غنی همچنان گفته است که با افزایش شمار کوماندوها، ظرفیت هوایی قوای مسلح افغانستان نیز افزایش یافته و به گفتۀ وی افغانستان در ۲۰ سال گذشته برای نخستین بار قادر خواهد شد تا رهبری قوای هوایی خود را عهده دار شود.

این در حالی است که حکومت ایالات متحده سرگرم بررسی ادامۀ ماموریت نظامی این کشور در افغانستان است و انتظار می‌رود که دونالد ترمپ رئیس جمهوری امریکا تا سه روز دیگر در نشست ناتو در بروکسل استراتیژی جدید امریکا در افغانستان را اعلام کند.

مقام‌های افغان پس از گزارش رسانه‌های امریکایی در مورد احتمال افزایش حضور نظامیان آن کشور در افغانستان، استقبال کرده بودند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟