اشرف غنی خطاب طالبان: اگر جرئت دارید بیاید با جوانان ما بحث کنید نه اینکه آنها را هدف قرار دهید

  • انتشار: ۳ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 21184

اشرف غنی رئیس جمهور در گفتگویی با والیان کشور خطاب به طالبان گفته است؛ اکنون افغانستان دیگر افغانستان دیروز نیست، اگر واقعاً جرئت دارید، بیایید با علما، جوانان و زنان آگاه وارد بحث شوید، نه این‌که آنها را در هرجای هدف قرار دهید”.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشرخبرنامه ای گفته است که آقای غنی شام روز شنبه (۲ ثور) در مرکز ملی توحید در ارگ، از طریق ویدیو کنفرانس با والیان، قوماندانان قول‌اردوها، زون‌های پولیس و امنیه، همچنان با رؤسای امنیت ملی، حج و اوقاف، اطلاعات فرهنگ، معارف و رؤسا و اعضای شورای ولایتی ۳۴ ولایت درخصوص اوضاع جاری صحبت کرد.

آقای غنی یکبار دیگر حمله تروریستی در قول اردوی شاهین را به شدت محکوم کرد و گفت، در رویداد تروریستی روز جمعه، فرزندان ما در حالی‌که مصروف عبادت بودند، هدف حمله بزدلانۀ تروریستی قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

وی افزود:” هر کدام این سربازان، قهرمانانِ‌اند که برای آینده بهتر وطن، راه خدمت را پیشه کرده‌اند، من در سفر امروز به ولایت بلخ، از مجروحین این رویداد تروریستی عیادت کردم و آنها همچنان روحیه عالی برای مبارزه با دشمن داشتند”.

محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد که تحقیقات جدی در زمینه آغاز گردیده و هم‌اکنون معاون وزیر دفاع، رییس ستاد ارتش و معاون ریاست عمومی امنیت ملی در ساحه حضور دارند. وی گفت که ترتیبات انتقال پیکرهای شهدا به مناطق شان نیز گرفته شده‌است.

آقای غنی بیان داشت که در ماه‌های اخیر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، تلفات بی‌سابقه را به دشمن وارد کرده‌اند، و باید این مساله درک شود که نوع جنگ در افغانستان تغییر کرده‌است، دشمنان پس از ناکامی در میدان‌های جنگ، افراد ملکی، مساجد، تکایا، علما، زنان، جوانان و کودکان را هدف قرار می‌دهند.

وی اظهارداشت که جنگ افغانستان جنگ داخلی نیست، افغانستان در خط نخست نبرد بین‌المللی قرار دارد و با گروه‌های تروریستی بین‌المللی درحال جنگ می باشد.

او گفت:” تلاش دشمن این است که افغانستان را به پایگاه بی‌ثباتی مبدل کند، اما برای شان اجازه بی‌ثبات ساختن را نخواهیم داد، و با قاطعیت تلاش می‌ورزیم تا آرامش را برای پنج نسل آینده تأمین کنیم”.

محمد اشرف غنی افزود:” ما در لحظه حساس قرار داریم و باید با مقاومت تمام، تاریخ‌ساز شویم و دشمن و همه گروه‌های تروریستی را به انزوا بکشانیم… گروه‌های اقلیت اراده ما را به هیچ وجه تغییر داده نمی‌توانند”.

آقای غنی خطاب به طالبان گفت:” اکنون افغانستان؛ دیگر افغانستان دیروز نیست، اگر واقعاً جرئت دارید، بیایید با علما، جوانان و زنان آگاه وارد بحث شوید، نه این‌که آنها را در هرجای هدف قرار دهید”.

رئیس‌جمهور بیان داشت که امروز ضرورت به بسیج مردمی است و باید همه علیه جنایات تروریستان صدا بلند کنند، زیرا این درد مشترک همه مردم است و اراده ما در مبارزه با تروریزم و دشمنان افغانستان تغییر نمی‌کند.

در این ویدیو کنفرانس، وزرای سکتور امنیتی و دفاعی، رئیس عمومی امنیت ملی، وزرای معارف، تحصیلات عالی، حج و اوقاف، اقوام و قبایل، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ، سرپرست اداره مستقل ارگان‌های محلی، مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور روابط عامه و استراتیژیک و رئیس عمومی اداره امور ریاست‌جمهوری نیز حضور داشتند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟