اشرف غنی: برای همه باید واضح باشد که حکومت وحدت ملی اراده برگزاری انتخابات را دارد

  • انتشار: ۲۵ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 39601

رئیس جمهور اشرف غنی در آغاز مرحله ثبت نام رای دهندگان گفت که امروز باید برای همه واضح باشد که حکومت وحدت ملی برای برگزاری انتخابات اراده و تعهد واضح دارد.

اشرف غنی امروز (شنبه) در آغاز ثبت نام فهرست رای دهندگان انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها گفت که امروز را به فال نیک می گیریم و از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات تشکر می کنیم که قدم بزرگی را در راه عملی شدن قانون انتخابات و فرمایشات قانون اساسی برداشت.

آقای غنی گفت :امروز باید برای همه واضح باشد که حکومت وحدت ملی برای برگزاری انتخابات هم نیت، هم اراده و هم تعهد واضح دارد. رئیس جمهور غنی گفت از اعضای شورای ملی تقاضا می نمایم که کارکردهای شان را مانند قوه قضایه و اجرائیه با مردم شریک بسازند.

وی افزود که از کاندیدان محترم تقاضا می کنم تا قانون انتخابات را با دقت بخوانند. مداخله هیچ کاندید در امور امنیتی و اداری انتخابات برای ما قابل قبول نیست.

بر اساس اظهارات مقامات در کمیسیون انتخابات، امروز (شنبه ۲۵ حمل) روند تهیه فهرست و ثبت نام رأی دهندگان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی در ۳۴ ولایت این کشور رسمأ آغاز شده است.

سید حفیظ الله هاشمی، عضو کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که این کمیسیون آمادگی کامل برای آغاز پروسۀ ثبت نام رأی‌دهندگان دارد و این روند در دو مرحله انجام می‌شود.

کمیسیون مستقل انتخابات ۲۸ ماه میزان سال جاری خورشیدی را تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها اعلام کرده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟