اشرف غنی: افغانستان در خط مقدم دفاع از آزادی قرار دارد

  • انتشار: ۴ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 3327
اشرف غنی

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در دومین روز سفر رسمی اش به ایالات متحدهء امریکا، قبل از ظهر امروز به وقت محلی در پنتاگون مورد استقبال رسمی وزرای خارجه و دفاع امریکا در حالیکه سرود ملی دو کشور نواخته می شد، قرار گرفت.

ابتدا اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا طی صحبتی، رئیس جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله و هیات همراه شان را خوش آمدید گفت و از قربانی های نیروهای امریکایی و افغان یاد آوری کرد. وی همچنان از تلاش های رئیس جمهور غنی بخاطر خدمتگذاری به مردم افغانستان ستایش بعمل آورد.

بعداً محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، طی سخنانی به نماینده گی از حکومت و مردم افغانستان از قربانی های نیروهای امریکایی در افغانستان در طی ۱۳ سال گذشته قدردانی کرده گفت که هر کدام شما خاطرات خوبی را در قلوب مردم افغانستان بجا گذاشته اید.

رئیس جمهور افزود که نقش نیروهای محاربوی امریکا در افغانستان به تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ میلادی پایان یافت و شما نیروهای با افتخار امنیتی افغانستان را مورد آموزش قرار دادید.

رئیس جمهور کشور با اشاره بر اینکه افغانستان در خط مقدم جنگ علیه تروریزم، قربانی های زیادی را متقبل شده است، گفت ما قربانی میدهیم اما هرگز شکست را نمی پذیریم.

او گفت که تروریزم پدیده منفی و یک تهدید است اما مردم افغانستان می خواهند این حقیقت را به تروریستان بگویند که شما ما را تحت تاثیر و فشار قرار داده نمی توانید و ما به سوی پیروزی به پیش میرویم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد که همکاری میان افغانستان و امریکا بنیادی است و ما در خط مقدم مبارزه جهانی بخاطر دفاع از آزادی قرار داریم. وی گفت که شما تنها بخاطر جنگ به افغانستان نیامده بلکه در امور توسعه ای چون اعمار مکاتب، جاده ها و بند ها نیز سهیم بوده اید.

رئیس جمهور گفت که پیام من این است که ما نمی خواهیم بار دوش باشیم، ما حالا این خواست را نداریم که امریکا برای ما چه کاری را انجام داده می تواند، بلکه می خواهم بگوئیم که افغانستان برای خودش و جهانیان چه کاری کرده می تواند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟