اشرف غنی: از قاتلان مردم سرپل انتقام می گیریم

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 28523

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه که در ویب سایت ریاست جمهوری افغانستان به نشر رسیده چنین آمده است: تروریستان جنایت‌پیشه یکبار دیگر با کشتار بی‌رحمانۀ افراد ملکی، زنان و اطفال در ولسوالی صیاد ولایت سرپل مردم بی گناه را به خاک و خون کشانیده و به جنایات خود افزودند، که این عمل وحشیانه آنان، نقض صریح حقوق بشری و جنایت جنگی پنداشته می شود.

این جنایت‌کاران که در نبرد رو در رو با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، شکست‎های سختی را متقبل شده‌اند و اکنون با تغییر در شیوۀ جنگ می‌کوشند تا افراد ملکی، زنان، کودکان و اماکن مقدس را هدف قرار دهند.

این نوع رفتار تروریستان سبب می‌شود تا مردم به‌ماهیت اصلی گروه‎های تروریستی پی‎ببرند و نفرت و انزجار خویش را دربرابر آنان ابراز‎کنند.

حکومت وحدت ملی ضمن تقبیح این عمل تروریستی، به‌مردم اطمینان می‌دهد که این رویداد بررسی و عاملان این جنایات درهیچ نقطۀ افغانستان در امان نمانده و به‌پنجۀ قانون سپرده خواهند‌شد.

حدود سه روز پیش، داعش و طالب با حمله بر روستای میرزااولنگ ولسوالی صیادِ سرپل دست‌کم 50 غیرنظامی را تیرباران کردند.

قاری‌یوسف احمدی، یکی از سخنگویان طالبان کشتار غیرنظامیان را از سوی این گروه رد کرده و گفته است که آنان در روستای میرزااولنگ تلفات سنگینی بر نیروهای خیزش مردمی وارد کرده‌اند.

گروه داعش نیز در این باره تاکنون چیزی نگفته‌ است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟