اشرف غنی: احتمال بازگشت جنرال دوستم به کشور زیاد است

  • انتشار: ۲۴ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 45074

 

رئیس جمهور اشرف غنی امروز در یک نشست خبری در کابل در مورد بازگشت جنرال دوستم به کشور گفت که احتمال برگشت جنرال دوستم خیلی زیاد است. این موضوع جنبه‌ی حقوقی دارد که دادستانی کل آن را بررسی می‌کند.

رئیس جمهور اشرف غنی امروز (یکشنبه) در نشست خبری در مورد اوضاع جاری کشور که از طریق تلویزیون پخش می شد، گفت که مذاکرات در مورد بازگشت جنرال دوستم به کشور ادامه دارد.

آقای غنی گفت که موضوع برگشت جنرال دوستم تحت بررسی قرار دارد‌ و افزود، احتمال قوی وجود دارد که وی به زودی به کشور بازگردد.

رئیس جمهور هر چند در این مورد جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما در روزهای گذشته زمزمه های بر بازگشت آقای دوستم به کشور به گوش می رسد.

روز گذشته عنایت بابر فرهمند رئیس دفتر جنرال دوستم گفته بود که سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور در حال رایزنی با آقای دوستم است تا معاون اول رئیس جمهور به کشور باز گردد.

او گفته بود، دو طرف بروی بسیاری از موارد به توافق رسیده‌اند و موارد اندکی باقی مانده که هنوز روی آن توافق صورت نگرفته‌است.

این در حالی است که از حدود دو هفته به این‌سو طرفداران دوستم به دنبال بازداشت نظام الدین قیصاری نماینده معاون اول رئیس جمهور در امور خیزش‌های مردمی در شماری از ولایت‌های شمال کشور دست به تظاهرات زده‌اند.

رئیس جمهور همچنین گفت که برای صلح نیروی مسلکی، ملی و بی‌طرف که قابل اعتماد همه باشد نیاز است. برخورد با افراد مسلح غیر مسوول یک بحث ملی و خواست عموم مردم است، تا در مورد افراد و گروه های غیر مسوول اقدامات لازم صورت گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟