اشرف غنی:من بخاطر ابراز همدری با مردم فلسطین در نشست ترکیه شرکت کردم

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 42352

به گزارش خبرگزاری اطلس،ارگ رياست جمهوري خبر داد که محمد اشرف غني، رييس جمهوري کشور به‌خاطر همدردي با مردم فلسطين در نشست فوق‌العادة سران سازمان همکاري کشورهاي اسلامي، روز گذشته در ترکيه اشتراک کرده‌است.

ارگ با نشر خبرنامه‌ اي گفته که آقاي غني در آن نشست گفت، در جريان هفته گذشته، افغان‌هاي زيادي نسبت به فلسطيني‌ها جان‌هاي شان‌را از دست داده‌اند. اما، من خود را مکلف دانستم تا در اين نشست فوق‌العاده براي اظهار همدردي و همدلي هموطنانم با مردم فلسطين، اشتراک کنم.

رييس جمهورغني ادامه داده، به منظور رسيده‌گي به مسأله فلسطين و جستجوي راه‌هاي حل پايدار به منازعه بين اسرائيل و اعراب، بايد کوشش‌هاي دوامدار و مستمر صورت گيرد.

رييس‌جمهور غني بيان‌داشت که رنج و درد مردم فلسطين، ما را به اينجا کشانيده است و آن‌ها از ما  تنها همدردي نمي‎خواهند؛ بلکه خواستار حمايت ما هستند تا زنده‌گي با عزت شان برگردد.

در همين حال مولوي اياز نيازي؛ امام جمعه مسجد جامع وزير محمد اکبرخان کابل مي‌گويد که تقبيح حکومت افغانستان در برابر جنايت امريکا و اسرائيل کافي نيست، بايد سفارت فلسطين در افغانستان باز شود.

آقاي نيازي که در خطبه ‌هاي نماز جمعه اين هفته در مسجد جامع وزير محمد اکبرخان، سخن مي‌گفت تأکيد کرد که تنها تقبيح حکومت افغانستان در برابر انتقال سفارت امريکا به بيت المقدس کافي نيست، بايد سفارت فلسطين در کابل باز شود تا از اين طريق صداي مردم افغانستان به گوش فلسطنيان برسد.

آقاي نيازي ضمن توصيه مردم به تقواي الهي، انجام واجبات و ترک محرمات، به موضوعات مهم جهان اسلام و به خصوص معضل بيت المقدس اشاره کرد و گفت: مزدور اسرائيل به نام ترامپ دو بار قلب با احساس مسلمانان جهان به خصوص مردم مظلوم فلسطين را جريحه دار کرد.

به گفتة وي، او يکبار با طمطراق اعلام کرد که قدس پايتخت اسرائيل است و در آخرين اقدام نيز سفارت خود را به قدس انتقال داده و بيرق خود را در کنار بيرق رژيم سفاک و خون ريز صهيونيست نصب کرد.

امام جمعه مسجد وزير محمد اکبرخان، خطاب به استکبار جهاني گفت: متوجه باشيد که در طول تاريخ فرعون‌ها، نمرودها، هيتلرها و چنگيزها نيز بودند که ظلم کردند؛ اما امروز هيچ اثري از آنان ديده نمي شود و همه نابود شدند.

مولوي نيازي خطاب به ترامپ اظهار داشت: نوکري که امروز براي خود ساخته اي که در تمام جنايات اسرائيل سکوت مي کند و سر در لاک فرو مي برد، يقيناً از امت محمد(ص) تمثيل نمي کند و اينها فقط کميشنکاران (دلالان) تو و تو خود، کميشنکار يهود هستي.

او همچنين بيان داشت که مردم افغانستان اعم از زن و مرد، خرد و کلان و پير و جوان با مردم فلسطين هستند و خدا نيز با آنها خواهد بود و به جهاد خود ادامه بدهيد و حتي با سنگ مبارک خود که در حقيقت به سنگ ابابيل مي ماند، ادامه بدهيد.

به گفتة اين عالم برجسته ديني، مسلمانان منتظر آل سعود نباشند که آن ها مصروف پاک‌کردن کفش ترامپ هستند و هيچکاري از ايشان ساخته نيست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟