اشتراک نیروهای ارتش افغانستان در تمرین نظامی به رهبری پاکستان در عربستان

  • انتشار: ۲۸ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39674

وزارت دفاع می گوید که نیروهای ارتش افغانستان در تمرین های نظامی مشترک 25 کشور جهان در عربستان سعودی که به رهبری پاکستان برگزار شده بود، اشتراک کرده بودند.

تمرین نظامی مشترک ارتش 25 کشور در تاریخ 18 ماه مارچ در عربستان به رهبری پاکستان برگزار شده بود، که در این تمرینات نظامیان ارتش افغانستان نیز اشتراک کرده بود.

وزارت دفاع ملی، می‎پذیرد که نیروهای ارتش، در تمرین‎های نظامی مشترک ۲۵کشور جهان در عربستان سعودی، شرکت کرده اند. این تمرین‎های یکماهه روز گذشته (دوشنبه) پایان یافتند.

به گزارش طلوع نیوز؛ وزارت دفاع ملی، در پاسخ به پرسش‎ها در بارۀ چگونگی حضور نیروهای ارتش در این تمرین‎ها، می‎گوید که این نیروها، در کنار نظامیان کشورهای دیگر، به آماده گی‎های شان در مبارزه با تروریسم، پرداخته اند.

محمدرادمنش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید:«فقط آمادگی‌ها برای مبارزه علیه تروریسم و دیگر گروپ هایی که در این کشورها ممکن به وجود بیایند، چه گونه اقداماتی را و چه گونه ظرفیتی را به کار بیندازند.»

۲۵کشور، توانایی های نظامی شان را در تمرین های «سپرخلیج» در عربستان سعودی به نمایش گذاشتند.

حضور ارتش افغانستان در این تمرین‎ها با پرسش‎هایی همراه شده است؛ آن هم در اوضاعی که نقش پاکستان در این میان برجسته تر بوده است.

کشوری که از بهر آنچه که همکاری نکردن در پیکار با هراس افگنی گفته می شود، همواره بار انتقادهای کابل و متحدانش را به دوش دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟