اسکای نیوز: هزاران نفر همزمان با ورود اشرف به استرالیا دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند

  • انتشار: ۱۴ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 20394

همزمان با ورود اشرف غنی رئیس جمهور به استرالیا، هزاران نفر از معترضان افغان روز دوشنبه  در کانبرا تجمع  اعتراض آمیز برگزار کردند.

سایت خبر شبکه ‘اسکای نیوز’ استرالیا اعلام کرد که این تجمع مقابل ‘خانه دولت’ در کانبرا همانجایی که رئیس جمهوری افغانستان با ‘پیتر کازگرُو’ فرماندار کل استرالیا دیدار داشت، برگزار شد.

معترضان که بسیاری از آنها از ایالت های دیگر استرالیا به کانبرا سفر کرده بودند، خواستار بازنگری در توافق سال 2011 میلادی استرالیا و افغانستان در خصوص بازگرداندن پناهجویان افغان شدند.

استرالیا و افغانستان در سال 2011 قرارداد مهمی در مورد بازگرداندن آن عده از پناهجویانی که درخواست های پناهندگی اشان ناکام مانده است، منعقد کردند.

طبق این قرارداد دولت استرالیا متعهد شد هزینه اسکان و ساخت خانه برای پناهجویان بازگردانده شده و همچنین ایجاد بورس های آموزشی و حرفه ای این گروه را بر عهده گیرد.

همزمان با سفر ‘محمد اشرف غنی’ به استرالیا بسیاری از افغان های مهاجر و پناهنده در نظراتی که در کنار خبرهای رسانه ها قرار دادند، ادعا کردند این سفر به استرالیا، اندونزی و سنگاپور در راستای بازگرداندن افغان های مهاجر است.

معترضان افغان که روز دوشنبه مقابل خانه دولت در کانبرا تجمع کردند از دولت ‘مالکوم ترنبول’ خواستند هیچگونه معامله با افغانستان از جمله بازگرداندن پناهجویان و پناهندگان را نپذیرد.

پیتر کازگرُو فرماندار کل استرالیا و ‘محمد اشرف غنی’ رئیس جمهوری افغانستان پیش از آغاز مذاکرات رسمی از گارد نظامی استرالیا سان دیدند.

‘اشرف غنی’ روز یکشنبه برای سفری 4 روزه وارد استرالیا شد و این نخستین سفر یک رئیس جمهوری افغانستان به کانبرا است.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است ‘محمد اشرف غنی’ در سفر به استرالیا، اندونزی و سنگاپور از این کشورها دعوت خواهد کرد تا در بخش های استخراج معادن و توسعه کشاورزی در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

وی قرار است در سفر چهار روزه به استرالیا با ‘مالکوم ترنبول’ نخست وزیر و ‘جولی بیشاپ’ وزیر امور خارجه این کشور نیز دیدار و گفت وگو کند.

همکاری در بخش های آموزش عالی و آموزش و پرورش از محورهای مذاکرات دو طرف است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟