اسپنتا: انتخابات آینده در معرض تقلب سازماندهی شده قرار دارد

  • انتشار: ۲۳ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 39578

به گزارش خبرگزاری اطلس,رنگین دادفر اسپنتا عضو جریان سیاسی محور مردم افغانستان، ضمن انتقاد از رهبران حکومت گفت: انتخابات آینده یک بار دیگر در معرض تهدید و تقلب سازمان دهی شده قرار دارد.

رنگین دادفر اسپنتا که امروز (پنجشنبه) در مراسم اعلام موجودیت نهضت صلح، عدالت و آزادی افغانستان در کابل صحبت می‌کرد، گفت که در کشوری که 50 درصد خاک آن در اختیار دولت نیست، چطور مردم آن توقع داشته باشند که انتخابات سراسری برگزار شود.

وی افزود,این واقعیت به معنای آن نیست که مردم افغانستان در انتخابات شرکت نکنند، اما شدیداً شک وجود دارد که انتخابات سراسری، عاری از تقلب  و عادلانه برگزار شود.

درادامه گفتند: “در یک نظامی که رهبران آن به شکل سیستماتیک به مردم دروغ می‌گویند، امکان یک رقابت عادلانه ناممکن به نظر می‌آید؛ با این همه باید در انتخابات به طور گسترده شرکت کرده و نشان دهند که در یک شرایط نا عادلانه نیز با هم رقابت می‌کنند”.

اسپنتا گفت “اتنخابات بار دیگر در معرض تهدید و تقلب از پیش سازمان دهی شده قرار دارد. در شرایط که در پنجاه درصد تسلط دولتمدارانه وجود ندارد در چنین شرایط برگزاری آن توسط ارگان های مسئول کنونی شک دارم.”

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟