اسماعیل خان خواستار برگزاری لویه جرگه برای پایان به مشکلات فعلی شد

  • انتشار: ۱۸ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 24119

محمد اسماعيل خان،‌ در کنار پشتیبانی از جنبش “رستاخیز تغییر” ، خواهان برگزاری لويه جرگه برای پايان دادن به چالش‌های موجود در كشور شده است.

اسماعیل خان، وزیر پیشین انرژی و آب، پشتیبانی‌اش را از جنبش “رستاخیز تغییر” اعلام کرده و از حکومت خواسته است به خواست معترضان رسیدگی کند.

صلاح الدین ربانی رئیس موقت جمعیت اسلامی، دو روز پیش در واکنش به رویدادهای تروریستی-امنیتی اخیر در کابل، خواستار بررسی و رسیدگی جدی حکومت به این رویدادها، برکنارى مشاور امنيت ملى و رهبرى نهادهاى امنيتى کشور و عملى شدن کامل توافقنامه ايجاد حکومت وحدت ملى، شده بود.

اسماعیل خان هشدار داد در صورتی که به این خواست ها رسیدگی نشود، این حزب اقدام های بعدی را مد نظر خواهد گرفت.

اسماعیل خان در ادامه این نشست خبری، حکومت وحدت ملی را یک حکومت ناتوان وضعیف خواند و خواستار قطع کمک جامعه بین المللی به نظام کنونی شد.

این عضو ارشد جمعیت اسلامی گفت: “پیشنهاد ما به جامعه جهانی بخصوص امریکا این است که به مدت ۱۷ سال با دادن هزینه های بزرگ مالی و جانی، ملت افغانستان را از یک جنگ بزرگ طالبان نجات دادند و همکاری کردند و فعلا که  نظام کنونی نمی تواند وخواسته های بزرگ مردم افغانستان را که صلح است وجامعه جهانی با مردم افغانستان مشترکاهمکاری نموده تا به یک صلح دست یابیم.”

والی پیشین هرات از جامعه جهانی خواسته است که از حکومت وحدت ملی نه، بلکه از مردم افغانستان پشتیبانی کرده و راهی برای بیرون رفت از چالش‌های کنونی دریابد.

این گفته‌های آقای اسماعیل خان درحالی بیان می‌شود که در دو روز گذشته، اعضای حزب جمعیت اسلامی، در پیوند به رویدادهای پسین دو اعلامیه صادر کردند. اعلامیه‌ها بر سه پیش‌شرط مشخص تاکید داشت اما بخش دیگر اعضای جمعیت با این تصمیم مخالفت کرده اند.

اسماعیل خان درحالی از ناکارآمدی حکومت انتقاد می‌کند که روزهای گذشته هرات گواه یک رویداد تروریستی مرگ بار بود، رویداد که ۹ کشته ونزدیک به ۲۰ زخمی برجای گذاشت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟