اسرائیل یک جنگنده سوری را ساقط کرد

  • انتشار: ۳ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثبین الملل
  • شناسه مطلب: 45461

رسانه های سوری گزارش می دهند که رژیم اسرائیل یک جنگنده ارتش سوریه را که در حال بمباران مواضع داعش در نزدیکی بلندی های جولان بود، ساقط کرده و یکی از خلبان های این جنگنده کشته و از سرنوشت دیگری خبری در دست نیست.

یک منبع نظامی سوریه از کشته شدن یک خلبان سوری در پی حمله رژیم صهیونیستی به جنگنده ارتش سوریه خبر داد. برخی رسانه‌ها نیز اعلام کردند، از سرنوشت خلبان دوم این جنگنده خبری در دست نیست.‌

به گزارش روسیا الیوم، در پی حمله اسرائیل به یک جنگنده سوریه که در حال بمباران مواضع داعش بود، یکی از دو خلبان آن کشته شد.

رسانه‌ها نیز از سقوط این جنگنده در خاک سوریه خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد، یک فروند جنگنده سوخوی سوریه را پس از آنکه حدود دو کیلومتر در حریم هوایی اسرائیل به پرواز درآمد، با شلیک دو موشک پاتریوت بر فراز جولان هدف قرار داد.

ارتش اسرائیل همچنین مدعی شد جنگنده یاد شده حریم هوایی تحت کنترلش بر فراز ارتفاعات جولان را نقض کرده بود.

این درحالی است که یک منبع نظامی سوریه نیز ضمن تایید مرگ سرهنگ عمران مرعی، خلبان اول جنگنده در پی سقوط آن در مثلث سوریه-اردن -جولان، در این خصوص اظهار داشت، دشمن اسرائیلی یک فروند جنگنده سوری را که همزمان با پیشروی ارتش سوریه در حومه‌های درعا و قنیطره، در حال بمباران مراکز تجمع تروریست‌های داعش در شهرک صیدا در حومه درعا بود، هدف قرار داد.

منبع یاد شده افزود: هنوز اثری از خلبان دوم این جنگنده یافت نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟