اسرائیل با حمایت دولت آمریکا شهرک سازی ها در قدس را سرعت بخشیده است

  • انتشار: ۴ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 24921

رژیم اسرائیل با استفاده از حمایت دولت جدید آمریکا و ضعف کشورهای عربی، شهرک‌سازی را در قدس اشغالی سرعت بخشیده است.

به گزارش المیادین، اسرائیل با استفاده از حمایت دولت جدید آمریکا و ضعف کشورهای عربی، شهرک‌سازی را در قدس اشغالی سرعت بخشیده است. هناء محامید، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در قدس، در این خصوص گفت: حدود دوصد هزار شهرک نشین اسرائیل در بخش شرقی قدس زندگی می کنند.

با توجه به هزاران واحد مسکونی که احداث آنها در شهرک ها در این منطقه تصویب شد، تعداد شهرک نشینان افزایش خواهد یافت. از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، احداث هزاران واحد جدید مسکونی تصویب شده است. بلافاصله پس از آغاز بکار ترامپ، احداث ششصد واحد مسکونی در بخش شرقی قدس تصویب شد.

خلیل تفکجی، رئیس اداره نقشه ها در قدس، نیز در این خصوص گفت: «اسرائیل در سال 1994 طرحی را تعیین کرده بود که قدس در سال 2020 چه شرایطی خواهد داشت. امروز برنامه دیگری برای قدس در سال 2050 وجود دارد. طرف اسرائیلی، قدس را پایتخت خود می داند و می خواهد اکثریت کامل یهودی در این شهر زندگی کنند».

در ادامه این گزارش آمده است: قدس از چهار طرف در محاصره شهرک ها قرار دارد و شهرک نشینان خانه هایی را در داخل محله های شرقی قدس هم مصادره کرده اند. طرح هایی برای احداث شهرک های جدید در شمال قدس وجود دارد تا هر نوع ارتباط قدس با کرانه باختری را قطع کند.

ارتباطی که هم اکنون هم با کمربندی‌ها و دیوار حائل قطع است. اسرائیل به شیوه های متعددی برای اعمال فشار بر فلسطینی های ساکن قدس متوسل می شود. مقامات اسرائیلی تاکید می کنند ترامپ توقف شهرک سازی را پیش شرطی برای میانجی گری مذاکره جدید با فلسطینی ها تعیین نکرده است. ترامپ حتی در سفر اخیر به فلسطین اشغالی، شهرک سازی را محکوم نکرد. از سال 1967 تاکنون اسرائیل حتی یک لحظه هم شهرک سازی را متوقف نکرده است. اما اخیرا از بحران های عربی و عادی سازی روابط بعضی کشورهای عربی با خود استفاده می کند تا برای همیشه رویای تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس را از بین ببرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟