اسرائیلی ها یک وبلاگ نویس فلسطینی را بعد از یکسال تعقیب در خانه اش ترور کردند

  • انتشار: ۱۶ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 19234

نیروهای ویژه اسرائیلی شامگاه یکشنبه 5 مارچ، “باسل الاعرج” فعال مدنی و وبلاگ نویس فلسطینی را در مرکز شهر رام الله ترور کردند.

این اقدام پس از حدود یک سال پیگرد الاعرج صورت گرفت که در نهایت نیروهای ویژه اسرائیلی نیمه شب یکشنبه، با یورش به آپارتمان مسکونی که او در ان پنهان شده بود، این وبلاگ نویس فلسطینی را در آپارتمان اعدام کردند.

به گزارش العربیه؛ نیروهای اشغالگر اسرائیلی اما می‌گویند که الاعرج برای جلوگیری از دستگیر شدندش، از خود مقامت مسلحانه نشان داد و درگیری حدود دو ساعت طول کشید.

درگیری‌هایی هم میان سربازان اسرائیلی و شماری از جوانان فلسطینی در محوطه منطقه عملیات روی داد که به زخمی شدن سه جوان فلسطینی انجامید.

باسل الاعرج فعال مدنی و وبلاگ نویس فلسطینی در روستای الولجه در نزدیکی شهر بیت لحم به دنیا آمده و در محافل رسانه‌ای فلسطینی شهرت دارد.

او همچنین به تنظیم سفرهای میدانی برای جوانان به منظور مستند کردن مراحل مختلف تاریخ فلسطینی شهرت یافته است.

ماجرای تنش میان او و نیروهای اسرائیلی از حدود یک سال پیش آغاز شد. آن هنگام او و مجموعه‌ای از دوستانش برای مدتی ناپدید شدند.

ارتش اسرائیل این مجموعه را به برنامه ریزی برای عملیاتی علیه اسرائیل متهم کرد. بیشتر اعضای مجموعه به جز باسل الاعرج دستگیر شدند. او موفق شد حدود یک سال پنهان شود و چند بار هم از دستگیر شدن گریخت.

اما داستان این تعقیب و گریز شامگاه یکشنبه پس از کشته شد باسل الاعرج در آپارتمانی مسکونی در شهر رام الله، به پایان رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟