استقبال کمیسیون انتخابات از طرح شورای عالی صلح افغانستان

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 25748

مسوولان در کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گویند که از ابتکار شورای عالی صلح در راستای برقراری آتش بس در زمان انتخابات آینده استقبال می‌کند.
به تازگی حبیبه سرابی معاون شورای عالی صلح گفته است که این شورا طرحی را روی دست گرفته اند که بر بنیاد آن، قرار است در زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‎ها در سال آینده، مخالفان مسلح دولت و حکومت آتش بس کنند.
خانم سرابی تأکید کرده که هرگاه این طرح عملی شود، انتخابات پیش آینده، در فضای امن برگزار خواهد شد.
وی تصریح نموده:” می خواهیم کاه در بعضی از بخش‎ها آتش بس برقرار شود که روی این مساله کار می کنیم و قدم‏های نخستین هم در این باره برداشته شده است، و این برنامه تطبیق خواهد شد”.
در همین حال امام محمد وریماچ رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات به رسانه ها گفته است که این کمیسیون از ابتکار و طرح شورای عالی صلح استقبال می کند.
وی افزوده:”این‌که شورای عالی صلح ابتکار عمل را به دوش گرفته و می‌خواهد که امنیت همان مناطق را که نا امن است تأمین شود تا مردم بتوانند در انتخابات اشتراک کنند بسیار یک امر نیک و یک امر به جاست و ما از این ابتکار شورای عالی صلح استقبال می‌کنیم.”
گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده که در نظر دارد تا انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی را به تاریخ ۱۶ سرطان سال ۱۳۹۷ برگزار کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟