استقبال سرد از وزیر خارجه آمریکا در پاکستان

  • انتشار: ۳ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 32400

رکس تیلرسون، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا، عصر روز سه شنبه وارد پاکستان شد و با شاهد خاقان عباسی نخست وزیر و جنرال قمر جاوید باجوه، رئیس ستاد ارتش پاکستان، دیدار کرد. گفته می شود مقامات پاکستانی از این مقام آمریکایی استقبال سردی کرده اند.

در این دیدار شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان گفت که کشورش به جنگ علیه تروریسم متعهد بوده و در این راستا، “نتایجی را نیز به بار آورده است”. آقای عباسی افزود که پاکستان آمادۀ تداوم همکاری با ایالات متحدۀ امریکا می باشد.

تیلرسون در دیدارش با نخست وزیر پاکستان، آن کشور را در سطح منطقه برای روابط امنیتی ایالات متحده مهم خواند و افزود که پاکستان “برای اهداف مشترک در جهت تأمین صلح و ثبات در منطقه” نیز اهمیت زیادی دارد.

هدف سفر وزیر خارجۀ امریکا به پاکستان این بود تا پیام محکمی را در رابطه با اهمیت نبرد با افراطگرایان و از بین بردن پناهگاه های آنان در داخل پاکستان، به رهبران آن کشور برساند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که رکس تیلرسون با رسیدن به میدان هوایی نظامی راولپندی، گویا با استقبال سردی مواجه شده و یک مقام میان رتبۀ وزارت خارجۀ پاکستان به استقبالش رفته بود.

رکس تیلرسون در سفرش به افغانستان، با رهبران حکومت وحدت ملی در پایگاه نظامی بگرام دیدار کرد در خلال صحبت هایش بازهم تأکید کرد که پاکستان باید در مبارزه با تروریسم همکاری کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟