استعفای اتمر، اختلاف با غنی یا آمادگی برای انتخابات آینده ریاست جمهوری؟!

  • انتشار: ۴ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 46572

در حالی که حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان، اختلاف های شدید با رهبری حکومت، را دلیل بر استعفای خویش می داند، اما یک منبع معتبر به رویترز گفته است که آقای اتمر برای اشتراک در انتخابات آینده ریاست جمهوری از مقامش استعفا کرده است.

حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی عصر روز گذشته (شنبه) با نشر استعفا نامه ای، از مقامش کنار رفت. آقای اتمر، در استفعا نامه اش، دلیل کناره گیری خود را اختلافات جدی با سیاست ها و روش های سطح رهبری دولت در عرصۀ حفظ و تحکیم وحدت و اجماع ملی، تامین صلح و امنیت، مدیریت سیاسی و امور انتخابات عنوان کرده است.

آقای اتمر در بخشی از استعفا نامه اش تاکید کرده است که اختلافات روی حکومتداری خوب و تحکیم روابط منطقوی و بین المللی افغانستان از جمله دلایل دیگر است که به گفتۀ آقای اتمر در ماه های اخیر با سطح رهبری افغانستان اختلاف نظر داشته و نتوانسته با رهبری افغانستان به تفاهم برسد.

اما، خبرگزاری رویترز از قول یک مقام ارشد حکومتی نزدیک به آقای اتمر که به شرط افشا نشدن نامش صحبت کرده، گفته‌است که آقای اتمر به خاطر آماده‌گی برای اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ استعفا کرده‌است.

آقای اتمر از حامیان اصلی آقای غنی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ بود.

آقای اتمر در دوران ریاست جمهوری حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان وزیر داخله بود که پس از یک حملۀ طالبان بر یک جرگۀ صلح در سال ۲۰۱۰ از سمتش استعفا کرد.

محمد حنیف اتمر پنجاه ساله در ولایت لغمان زاده شده است و در بریتانیا تحصیل کرده است. او در در کابینۀ حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان به عنوان وزیر داخله، وزیر احیا و انکشاف دهات و وزیر معارف کار کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟