استار اند استریب: افغانستان با تغییرات عمده فرماندهان نظامی به استقبال فصل جنگ می رود

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 20363

یک سایت خبری آمریکایی در مورد وضعیت جدید جنگ در افغانستان با شروع فصل بهار و وعده های وزارت دفاع برای مقابله با شورشیان، نوشته است که بعد از عزل فرماندهان فاسد در میدان های جنگ، اکنون این کشور با تغیراتی جدید و گماشتن فرماندهان تازه نفس به استقبال فصل جنگی می رود.

پایگاه خبری آمریکایی استار اند استریب نوشت: افغانستان با تغییرات عمده در فرماندهی نظامی این کشور به استقبال فصل جنگی جدید می‌رود.

یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت: براساس گفته‌های مقامات افغانستانی و آمریکایی، در زمستان امثال تغییرات زیادی در میان فرماندهان نظامی افغانستان انجام شده تا نیروهای امنیتی را در میدان نبرد علیه طالبان تقویت کند.

استارانداستریب نوشت: ناکارآمدی و فساد در میان نیروهای امنیتی افغانستان بزرگترین مانع برای مبارزه با طالبان که در حال حاضر سرزمین‌های بیشتری از از زمان حمله آمریکا در اختیار دارند، ذکر شده است.

دیوید کلارک یکی از مقامات ارشد ناتو در افغانستان اعلام کرده است که در 3 ماه گذشته 15 فرمانده نیروهای امنیتی افغانستان تغییر کردند.

در این گزارش آمده است: قول اردوی 215 مستقر در هلمند بیشترین تغییر فرماندهان را بخود دیده است، فرمانده این قول اردو و چندین فرمانده ی مستقر و کارمندان فاسد کنار گذاشته شدند.

وزیری سخنگوی وزارت دفاع در این رابطه گفت: ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی طی ماه‌ها گذشته تغییر کردند که شامل چند فرمانده اصلی و چندین فرمانده پولیس مناطق مختلف بوده است.

وی افزود: نتیجه این تغییرات را در فصل جدید جنگی مشاهده خواهید کرد.

جنرال نیکلسون در کنگره آمریکا اعلام کرده بود که رهبری ضعیف عامل اصلی بسیاری از شکستهای نیروهای امنیتی افغانستان است و نیاز است که این روند اصلاح شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟