اسامه مرسی: منتظر بازگشت پدرم باشید

  • انتشار: ۲ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 4436

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خبرگزاری رویترز، اسامه مرسی، پسر محمد مرسی رییس‌جمهور سابق مصر که با حکم دادگاه این کشور به 20 سال زندان محکوم شد، در مصاحبه‌ای که پیش از اعلام این حکم با خبرگزاری رویترز انجام داد در مقام دفاع از پدرش بر آمد.

اسامه که هنوز پدرش را “رییس‌جمهور مرسی” می‌خواند، در این مصاحبه تاکید کرد: پدرم به خوبی می‌داند که ماموریتی را بر عهد دارد. این ماموریت راه دموکراسی است که ما در انقلاب 25 جنوری در پیش گرفتیم. ما بار دیگر به این راه باز خواهیم گشت. رییس‌جمهور مرسی این را به خوبی می‌داند. لازم نیست درباره روحیه محمد مرسی نگران باشید.

محمد مرسی که همچنان می‌تواند علیه حکم امروز دادگاه خود اعتراض کند، در ارتباط با تحریک به کشتن معترضان در درگیری‌های اطراف کاخ ریاست جمهوری مصر در قاهره در دسمبر 2012، زمانی که هنوز رییس‌جمهور بود، گناهکار شناخته شده است. اسامه مرسی 31 ساله در مصاحبه تیلفونی خود با خبرگزاری رویترز که روز دوشنبه انجام داد،اظهار کرد: حال محمد مرسی چه به لحاظ جسمی و چه روحی کاملا خوب است.

اسامه که خود یکی از وکلای مدافع پدرش در دادگاه بوده گفت که از زمان بازداشت پدرش بیش از هفت بار با او در دادگاه دیدار کرده است و در یک اتاق بسیار محافظت شده با او گفت‌وگو کرده است در حالی‌که هیچ یک از اعضای فامیل او نتوانستند او را در زندان ملاقات کنند. به گفته اسامه، او حدود دو ماه پیش با محمد مرسی ملاقات داشته و گفت که پدرش در تمام این مدت قوی و مطمئن به خود بوده است.

اسامه مرسی که یکی از پنج فرزند محمد مرسی است همچنین تاکید کرد که پرونده‌ای که علیه پدرش مطرح شده دارای انگیزه سیاسی بوده و هدف آن پاک کردن دوران او از تاریخ است. وی گفت: این یکی از کارهایی است که رژیم حاکم بر مصر انجام داده تا به خود مشروعیت ببخشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟