از ورود دوباره جنرال دوستم به کشور جلوگیری شد

  • انتشار: ۲۳ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 34384

گفته می شود شب گذشته از ورود جنرال دوستم به کشور جلوگیری شده است، آقای دوستم قرار بود از طریق ازبکستان وارد میدان هوایی مزار شریف شود، اما به دلایلی این پرواز کنسل شده است.

به گزارش پژواک و بر اساس معلومات به دست آمده، از آمدن جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول رييس جمهور به افغانستان جلوگيرى شده است.

يک منبع موثق به پژواک گفته است که جنرال دوستم بار ديگر مى خواست که وارد مزارشريف شود؛ اما موفق نشده است.

منبع مى گويد که موصوف براى رسيدن به اين هدف به ازبکستان رفته و تصميم داشت که شب گذشته به مزارشريف پرواز داشته باشد؛ اما پروازش به علت عوامل نا معلوم به تعويق آفتاده است.

منبع مى گويد که معاون اول حکومت وحدت ملى، فعلا در ازبکستان است و تلاش مى کند که وارد شمال افغانستان شود.

اما از سوى ديگر بشير احمد تينج سخنگوى حزب جنبش اين اظهارات را رد کرده است. وی گفت است که دوستم فعلا در ترکيه است و به ازبکستان نيز نيامده است.

این در حالیست که چند ماه قبل خبرهایی نیز گزارش‌های منتشر شده بود که گفته می شد، نیروهای آلمانی اجازه نشست را به هواپیمای حامل جنرال دوستم در میدان هوایی موالانا جلال الدین بلخی در شهر مزار شریف نداده است و هواپیما مجبور به برگشت به ترکیه شده است. این خبر در آن زمان از سوی دفتر جنرال دوستم نیز رد شد.

معاون اول ریاست‏جمهوری پس از اتهام بدرفتاری و تجاوز جنسی به احمد ایشچی، اکنون ماه‏ها می‏شود که در آنکارا پایتخت ترکیه به سر می‏برد.

چند ماه قبل جنرال دوستم، در خارج کشور ایتلافی را با عطا محمد نور والی بلخ و محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی علیه آنچه که انحصارگرایی ارگ خوانده می‎شود، تشکیل داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟