ازدواج مترجم اف بی آی با یک تروریست داعشی

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 21626

شبکه خبری ‘سی ان ان’ گزارش داد: یک مترجم اف.بی.آی با داشتن مجوزهای فوق سری با یک (تروریست) داعشی که مسئولیت جذب افراد را برای این گروه دارد، ازدواج کرده است.

این شبکه خبری روز سه شنبه گزارش داد: این امر افتضاحی برای پولیس فدرال آمریکا به بار آورده است.

سی ان ان افزود:به تازگی اطلاعاتی از سوابق دادگاه واشنگتن دی.سی به دست آورده که’دانیلا گرینه’ (Daniela Greene) مترجم اف.بی.آی که از مجوزهای امنیتی بالایی در پولیس فدرال آمریکا برخوردار بوده ، در سال 2014میلادی درمورد مقصد سفر خود به اف.بی.آی دروغ گفته است.

بنابراین گزارش؛ گرینه در سال 2014 به سوریه سفر کرده و با یک داعشی به نام ‘دنیس کاسپرت’ (Denis Cuspert) که پیشتر یک خواننده رپ آلمانی بود، ازدواج کرده است.

سی ان ان می افزاید: مردی که این مامور زن اف.بی.آی با وی در سوریه ازدواج کرده ، یک تروریست معمولی نیست.

سی ان ان افزود: کاسپرت به عنوان یک داعشی که در شبکه های اجتماعی تاثیر به سزایی در جذب نیرو برای این گروه تروریستی داشته از سوی نهادهای ضدتروریسم در قاره اروپا و آمریکا تحت پیگرد قرار دارد.

سی ان ان گزارش داد: این فرد که در سوریه به عنوان ‘ابو طلحه آلمانی’ شناخته می شود در آهنگ های خود اسامه بن لادن را مورد ستایش قرار داده و باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا را تهدید به سربریدن کرده بود.

بنابراین گزارش، گرینه 38 ساله، پس از گذشتن چندهفته از ازداوجش با این فرد داعشی پی به اشتباه خود برده و به آمریکا بازگشته که بلافاصله دستگیر و دادگاهی می شود.

سی ان ان گزارش داد: وی درنهایت از سوی دادگاه واشنگن دی.سی با وجود درخواست اشد مجازات دراین زمینه اما با توجه به همکاری وی تنها به دو سال حبس محکوم می شودکه اکنون نیز آزاد شده است.

این شبکه خبری گزارش داد: اف.بی.آی در بیانیه ای به این شبکه خبری با توجه به رسوایی که از سوی این مامور سابق سرزده است اعلام کرد که اقداماتی برای کاهش آسیب پذیری اطلاعاتی صورت گرفته است اما اف.بی.آی به جزییات این موارد اشاره ای نکرده است.

بنابراین گزارش این ماموراف.بی.آی در جون 2014 و باوجودی که یک شوهر آمریکایی داشت درفرمی که برای ماموران اف.بی.آی برای سفرهای خارجی به آنها داده می شود دروغ نوشت و گفته بود که برای تعطیلات و به مونیخ آلمان می رود.

این درحالی بود که با پروازی دیگر به استانبول ترکیه رفته و از آنجا با هدایت فرد دیگری وارد خاک سوریه شده است.

سی ان ان درباره بی اطلاعی پولیس فدرال آمریکا از سفر دروغین مامور خود گزارش داد: بنابر اسناد دادگاه هنوز مشخص نیست که چه زمان و چطور پلیس اف.بی.آی متوجه اقدام مامور خود شده اما در اگوست 2014 و پنج هفته پس از رفتن وی به سوریه ، مقامات اف.بی.ای بطور محرمانه حکم بازداشت وی را صادر کردند.

‘جان کربی’ مقام سابق وزارتخارجه آمریکا درمورد این ماجرا به سی ان ان گفت: بدون شک این امر یک شرمساری تکاندهنده برای اف.بی.آی است، چراکه به نظر ورود گرینه به سوریه نیازمند تایید از سوی رده های بالای داعش بوده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟