اریک پرینس: پیروزی در افغانستان برای امریکا امکان پذیر نیست

  • انتشار: ۹ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 29809

اریک پرینس بنیانگذار شرکت امنیتی بلک واتر گفته است استراتژی جدید ترامپ در افغانستان هیچ تفاوتی با راهبرد سابق آمریکا در این کشور ندارد و پیروزی در افغانستان را امکان‌پذیر نمی‌کند.

اریک‌ پرینس بنیانگذار و رئیس سابق شرکت امنیتی بلک واتر که قبل از این نیز به خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان تاکید داشت، استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان را ناکارآمد دانست.

وی تصریح کرد که استراتژی دونالد ترامپ برای برنده شدن در طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا فاقد ابتکار است و هیچ تفاوتی با راهبرد سابق آمریکا در افغانستان ندارد.

پرینس گفت: ما در مورد تدوین استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان به ترامپ مشاوره دادیم اگرچه ترامپ مدت‌زمان طولانی را صرف طراحی این استراتژی کرده است اما استراتژی جدید هیچ تفاوتی با طرح‌های کهنه ندارد.

رئیس سابق بلک‌واتر با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ در افغانستان تصریح کرد: آمریکا میلیادرها دالر در این کشور هزینه کرده و چند هزار کشته داده است اما ترامپ می‌خواهد با اعزام چهار هزار سرباز اضافی این جنگ را برنده شود.

وی بار دیگر تاکید کرد که تنها راه برنده شدن آمریکا در جنگ افغانستان افزایش نیروهای ویژه و واگذاری جنگ به بخش خصوصی است.

این در حالی است که طرح خصوصی‌سازی جنگ افغانستان که از سوی پرینس به کاخ سفید پیشنهاد شده بود با مخالفت مقامات ارشد آمریکایی، رهبران حکومت وحدت ملی و کشورهای منطقه مواجه شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟