ارگ: ستانکزی فردی شرابخوار است که درس اسلام شناسی به سیاسیون ما می دهد

  • انتشار: ۵ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 53859

«شاه حسین مرتضوی» معاون سخنگوی رئیس‌جمهور، ستانکزی عضو هیئت سیاسی طالبان را، فرد شرابخواری می‌داند که به سیاست‌گران افغان در نشست مسکو درس اسلام شناسی می داد.

وی در یک برنامه مناظره که از سوی آریانانیوز برگزار گردیده بود تاکید ورزید که شخصیت‌های سیاسی توان نمایندگی از مردم افغانستان را در نشست‌های مهم ندارند.
در همین حال، اخیراً گفته‌های وجود داشت که شاید در جریان مذاکرات صلح طالبان با امریکا، انس حقانی، پسر سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی، از بند آزاد شود، بخاطریکه نام آقای حقانی در فهرست هیئت مذاکره کننده طالبان نیز وجود دارد؛ اما ریاست جمهوری می‌گوید که به سفارش هیچ کشوری و به هیچ دلیلی انس حقانی، به بهانه گفتگوهای صلح برای کسی تحفه داده نخواهد شد.
مرتضوی اظهار می‌دارد: «آقای ستانکزی که در زمان ملا عمر مقام اش به جرم خوردن شراب تنزیل یافته بود درس اسلام شناسی را برای سیاسیون افغانستان دادند، اما دوستان ما که خود شان در هفده سال در حکومت بودند، از حکومت آقای غنی در برابر ستانکزی دفاع نمی‌کردند، از کارنامه‌های خود شان دفاع می‌کردند».
از سویی هم، معاون سخنگوی رئیس‌جمهور سیاست‌گران مخالف دولت را هم نقد کرده و به آنان اپوزیسیون بی برنامه و امتیاز طلب خطاب کرد.
این اظهارات از سوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری نیز در حالی صورت می‌گیرد که قرار است تا دو روز دیگر دور جدید گفتگوهای صلح میان نمایندگان طالبان و امریکا در دوحه قطر آغاز شود. در این دیدار نیز همچون دیدار گذشته‌های برای حکومت افغانستان جای‌گاهی مد نظر گرفته نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟