ارگ ریاست جمهوری: رئیس جمهور قدرت را انحصار نکرده است

  • انتشار: ۸ عقرب ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16100

 

ارگ ریاست جمهوری، در برابر اظهارات جنرال دوستم که رئیس جمهور و رئیس اجرائیه را به قوم گرایی و انحصار قدرت متهم کرده بود، واکنش جدی نشان داد.

معاون سخنگوی رئیس جمهور میگوید که قانون اساسی صلاحیت های رئیس جمهور و معاونانش را مشخص کرده است، اما آنانی که انتقاد می کنند، بیشتر اوقات، در هنگام فیصله های مهم، حضور ندارند و کرسی های شان، خالی می باشد.

ارگ میگوید که افراد شریک در قدرت باید مسوولیتهای شان در قبال مردم را ادا کند.

هرچند، برخی از اعضای ولسی جرگه، برای حل اختلافات جاری حکومت، پیشنهاد مداخله را کرده اند اما ارگ ریاست جمهوری میگوید که خود ولسی جرگه، بیشتر اوقات، آجندا ندارد و به عوض حل مشکلات حکومت، باید به مشکلات داخلی خود رسیدگی کند.

در همین حال، ارگ ریاست جمهوری، گزارش خسارات وارد شده به تأسیسات عامه و دولتی از سوی طالبان در دو ماه، گذشته را نیز نشر کرد.

بر اساس گزارش ارگ، از دو ماه به این سو، جنگجویان مسلح، نزدیک به دو نیم ملیارد افغانی به تأسیسات عامه و ملکیت های دولتی خساره وارد کرده اند.

هرچند پیش از این، در رابطه به یک سلسله تغییرات در حکومت، گزارشهایی نشر شده است اما ارگ ریاست جمهوری، تنها بر پایان روند سرپرستی ها، تأکید می ورزد.

ارگ ریاست جمهوری، کشتن افراد ملکی در ولایت غور را جنایت جنگی می خواند و میگوید که برای بررسی این رویداد، به یک کمیسیون وظیفه سپرده شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟