ارگ: دعوتی از حزب جمعیت صورت نگرفته است

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23835

بعد از اعلام حزب جمعیت، مبنی بر رد درخواست ارگ برای مذاکره با این حزب را، اکنون معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید؛ ارگ هیچ دعوتی از حزب جمعیت نکرده است.

رویداد انفجاری روز چهارشنبۀ هفتۀ گذشته در چهاراه زنبق، برخورد نیروهای امنیتی با تظاهرکنند‌گان روز جمعه و همچنان انتحارهای پی‌هم در مراسم خاک‌سپاری سالم ایزدیار، فرزند علم ایزدیار، معاون نخست مجلس سنا فضای کابل را آشفته و ناامن ساخته است.

حزب جمعیت اسلامی افغانستان درست چند ساعات بعد از حملات انتحاری ‌پی‌هم در مراسم خاک‌سپاری پسر معاون مجلس سنا که در آن دکتر عبدالله عبدالله، امرالله صالح، صلاح‌الدین ربانی و شمار دیگری از سران جمعیت حضور داشتند، نشست اضطراری را شکل داد.

اعضای جمعیت نیز انفجارهای پی‌هم در مراسم خاک‌سپاری سالم‌ ایزدیار را حمله بر این حزب خوانده و اعلام کردند که دعوت رسمی ارگ ریاست جمهور برای گفت‌وگو در بارۀ رویدادهای اخیر را رد کردند.

اما شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری به سلام‌وطندار گفته است که ارگ ریاست جمهوری از جمعیت دعوتی نکرده است.

به گفتۀ آقای مرتضوی، صلاح‌الدین ربانی و عطامحمد نور از اعضای رهبری جمعیت در حکومت سهیم اند و رییس جمهور چگونه با آنان گفت‌وگو کند.

جمعیت اسلامی در نشست اضطراری‌شان هیأت 10 نفری را برای گفت‌وگو با دکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت به هدف دانستن موقف آن که در کنار مردم  می‌ماند و یا با کسانی که در خونریزی مردم دست دارند، هم‌دست می‌شود، گماشت.

جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجرایی می‌گوید که دکترعبدالله عبدالله از مردم و در میان مردم است.

به گفتۀ آقای فیصل، آنان از این موضوع اطلاعی ندارند. اما رییس اجرایی با اعضای جمعیت اسلامی دیدار کرد و در این دیدار موقف‌ش را نیز روشن ساخته است.

اما جاوید فیصل در مورد موقف و تصمیم این نشست جزییاتی در دست نمی‌دهد.

دراعلامیۀ جمعیت اسلامی همچنان آمده است که آنان مسؤولیت‌ دارند تا در چنین شرایطی در کنار مردم ایستاده، به خواست‌های خانواده‌های قربانیان گوش داده و با فریاد بر حق آنان هم‌صدایی کنند.

در بخش دیگر این علامیه آمده است که جمعیت در بارۀ راه‌کار عملی، تطبیق خواسته‌های برحق مردم و مبارزه با ترور و توطیه تصمیم جدی می‌گیرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟