ارگ: اپوزسیون درون حکومتی منطق حقوقی ندارد

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 28000

در واکنش به اجتماع طرفداران ائتلاف نجات افغانستان در شهر مزار شریف که روز گذشنه انجام شدٰ ارگ ریاست جمهوری گفته است که ایجاد اپوزیسیون درون حکومنی منطق حقوقی ندارد و مخالفین باید به فعالیت های خود خاتمه دهند.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رییس جمهور با انتقاد از رهبران ائتلاف نحات گفت که همایش روز گذشته این ائتلاف در بلخٰ پیام واضحی نداشته و بیش از آنکه طرح بدیل برای بیرون رفت از مشکلات افغانستان داشته باشد، متکی به خواست‌ها و اغراض شخصی رهبران ائتلاف نجات می باشد.

وی همجنین گفته است که رهبران ائتلاف نجات همگی از اعضای عالیربته دولت هستند و به لحاظ حقوقی نمی توانند نقش اپوزیسیون را در افغانستان ایفا نمایند.

مرتضوی همجنین گفته است که رهبران ائتلاف برای نجات اگر قصد دارند به عنوان اپوریسیون عمیل کننذ باید از سمت های رسمی خود کنار گیری نمایند.

اوتلاف نجات برای افغانستان متشکل از سه حزب جمعیت اسلامی افغانستانٰ حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و حزب حنبش ملی افغانستان است.

رهبران این ائتلاف مدعی اند که حکومت مرکزی استبداد و انحصار قدرت را در پیش گرفته و این ائتلاف برای مبارزع با این روند فعالیت می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟