ارگ: اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی تا هفته آینده به کارشان آغاز خواهند کرد

  • انتشار: ۴ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53851

«هارون چخانسوری» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری خبر داد در جریان این هفته یا هفته آینده، اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی کارشان را آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، چخانسوری امروز (4حوت) طی یک نشست خبری در کابل، درباره جزئیات این روند افزود؛ تاکنون 84 نفر از سوی احزاب سیاسی و نهاد های مدنی به عنوان نامزدان مسئولین کمیسیون های انتخاباتی معرفی شده که از این تعداد، 69 نفر از سوی احزاب سیاسی و 15 تن دیگر آن توسط نهاد های مدنی مرتبط به انتخابات معرفی شده است.
وی افزود روند بررسی اسناد این نامزدان در دست بررسی بوده و تا سه روز دیگر تمام میشود.
سخنگوی ارگ ریاست جمهوری تاکید کرد با روی کار آمدن مسئولین جدید در دو کمیسیون، تقویم انتخابات ریاست جمهوری به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.
آقای چخانسوری در رابطه با برکناری محقق توسط ریاست جمهوری گفت: حکم غنی مبنی بر برکناری محقق اجرایی شده؛ وی از معاش و امتیازات دولتی نمیتواند استفاده کند.
قابل ذکر است که چندی قبل تعدیل قانون انتخابات توسط رییس جمهوری غنی تصویب شد که مخالفت زیادی را در پی داشت، نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بر این باورند که غنی با استفاده از امکانات دولتی و عزل و نصب های اخیر به دنبال پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده می باشد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟