ارگ از گفتگوهای صلح با حکمتیار بهره برداری جناحی می کند

  • انتشار: ۲۸ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: بازار شایعات
  • شناسه مطلب: 15702

بعضی گزارش های می رساند که جناح ارگ به‌صورتِ یک‌جانبه گفت‌وگوهای صلح با حزب اسلامی حکمتیار را مدیریت کرده و می‌خواهد به نتایجی دست پیدا کند که عمدتاً در آن‌ها منافعِ این جناح نهفته است.

گفته می شود که ارگ گفتگوهای صلح با حکمتیار را به گفتگوهای قومی تبدیل کرده و از همین منظر می‌خواهد که از آن بهره‌برداری کند.

به‌تاز‌گی عبدرب‌الرسول سیاف یکی از رهبران جهادی و از اعضای بلند پایه شورای حراست و ثبات اعلام کرده که هرگز توافق صلح با حزب اسلامی به رهبری حکمتیار و طالبان را نخواهد پذیرفت.

گفته می‌شود که آقای سیاف زمانی که برای درمان در هند به‌سر می‌برده، در تماس با یکی از اعضای شورای صلح نیز این مطلب را گفته است. در همین حال، منابعی در جمعیت اسلامی می‌گویند که برخی رهبرانِ این جریان سیاسی نیز موافق امضای تفاهم‌نامۀ صلح با حکمتیار نیستند.

این در حالیست که گفتگو های صلح حکومت افغانستان با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به کندی پیش رفته است در این روزها گمانه زنی زیادی بوجود آمده است که حکمتیار به زودی در کابل حضور خواهد یافت.

گفتنی است یکی از دلایل به درازا کشیدن گفتگوهای صلح با حکمتیار، مخالف عبدالله رئیس اجرایی با بعضی از مواد این موافقنامه بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟