ارگ، اتهامات پاکستان را بی اساس خواند

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 18291

مقامات در ارگ ریاست جمهوری، اتهام پاکستان مبنی بر راه‌اندازی و طرح حملۀ مرگبار روز گذشته در ایالت سند آن کشور از خاک افغانستان را رد کرده و این اتهام را بی اساس می داند.

در حملۀ تروریستی که در روستای سیهوان شریف ایالت سند در یک زیارت‌گاه رخ داد، بیش از ۷۰ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شد.

مقام‌های پاکستانی می گویند؛ که گروه جماعت‌الاحرار در خاک افغانستان حضور دارد اما حکومت افغانستان علیه آن اقدام نمی‌کند.

حکومت پاکستان ادعا می کند تروریستانی که این حمله را انجام داده‌اند در خاک افغانستان زندگی می‌کنند و حکومت افغانستان علیه آنان اقدام نمی‌کند.

در همین رابطه ارگ با نشر اعلامیه‌ ای با اشاره به عملکرد دوگانۀ پاکستان علیه تروریستان می‌گوید که حملۀ تروریستی در پاکستان ثابت ساخت، تروریسم مرز و جغرافیا نمی‌شناسد و دولت افغانستان به هیچ فرد یا گروه اجازۀ فعالیت از خاکش علیه کشور دیگر را نداده و تروریسم را وسیلۀ استفاده قرار نمی‌دهد.

در این اعلامیه همچنان با تاکید بر همکاری مشترک علیه این پدیده در سطح منطقه، می‌گوید که افغانستان انتظار دارد پاکستان بدون تفکیک به گروه‌های تروریستی که علیه هرکس و در هرجای فعالیت دارند، اقدامات عاجل و عملی را روی‌دست گیرند.

در تازه ترین واکنش، پاکستان مرز های خود را با افغانستان در تورخم و سپین بولدک مسدود کرده است.

اما شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید؛ مسدود کردن مرز ها راه حل مشکل نبوده و ما باید با بستن لانه‏های گروه‎های تروریستی جدیت و صداقت خود را در مبارزه با این پدیده نشان دهیم.

این درحالیست که حکومت افغانستان در پانزده سال اخیر، اسلام آباد را به دادن پناهگاه های امن به طالبان و سایر گروه های که علیه حکومت افغانستان و نیرو های بین المللی می جنگند، متهم می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟