ارتش پاکستان عملیات جدیدی را با نام رد الفساد برای مبارزه با تروریسم شروع می کند

  • انتشار: ۵ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 18577

ارتش پاکستان با صدور بیانیه رسمی، از آغاز عملیات بزرگ مبارزه با تروریسم در سراسر این کشور باعنوان عملیات ‘ردّ الفساد’ و با ویژگی ‘برخورد بدون تبعیض با تمام گروه های تروریستی’ خبر داد.

تصمیم ارتش پاکستان برای اجرای این عملیات نظامی در سراسر این کشور علیه تروریسم، پس از رویداد حملات و انفجارهای تروریستی پی در پی و مرگبار روزهای اخیر در مناطق و شهرهای مختلف این کشور، اعلام شده است.

براساس بیانیه ارتش پاکستان، تمام نیروهای مسلح اعم از نیروی هوایی، دریایی، زمینی، نیروهای پولیس و سایر نیروها در این عملیات بزرگ و سرنوشت ساز مشارکت خواهند داشت.

این عملیات بزرگ، عملیات ضدتروریستی نیروهای رِنجرز در ایالت پنجاب و ادامه عملیات های درحال انجام در نقاط مختلف کشور را در بر خواهد گرفت و بیشترین تمرکز آن بر مدیریت امنیت مرزهای پاکستان خواهد بود.

عملیات ردّالفساد همچنین اهداف برنامه اقدام ملی علیه تروریسم را که بعد از حمله تروریستی به مدرسه ای در پیشاور در پاییز سال 1393 از سوی دولت به تصویب رسید، دنبال خواهد کرد.

به نظر می رسد ارتش پاکستان به فرماندهی جدید خود جنرال قمر جاوید باجوا قصد دارد عملیات ردّالفساد را جایگزین عملیات معروف به ‘ضرب عضب’ کند که جنرال راحیل شریف فرمانده سابق ارتش تقریبا در اوایل دوران خدمت خود در تابستان سال 1393 آن را آغاز کرد و توانست تا حدودی در مهار گروه های تروریستی و شبه نظامی از جمله طالبان در مناطق شمال غربی پاکستان، موثر واقع شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟