ارتش پاکستان تا پایان سال آینده تمام خطوط مرزی با افغانستان را حصارکشی می کند

  • انتشار: ۲۷ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 32154

ارتش پاکستان طرحی را برای ساخت حصاری با ارتفاع نزدیک به سه متر در طول خط مرزی دیورند روی دست دارد. قرار است پاکستان تمام طول مرز را با افغانستان تا پایان سال آینده حصار کشی کند.

اکنون این حصار در طول ۴۳ کیلومتری مرز کشیده شده است، اما این افسر گفت که همه طول مرز تا پایان سال آینده با این حصار پوشش خواهد یافت.

به گزارش روزنامه اکسپرس تریبیون مقامات ارتش پاکستان گفته‌اند که این حصار به هدف جلوگیری از ورود شبه‌نظامیان از افغانستان به خاک پاکستان احداث می‌شود. طول مرز افغانستان با پاکستان 2500 کیلومتراست و براساس براوردها 530 میلیون دالر برای ساختن این حصار نیازخواهد بود.

این روزنامه نوشته که طرح‌های دیگری، از جمله ساخت 750 برج مرزی و استفاده از سیستم پیشرفته نظارت در امتداد مرز دو کشور، روی‌ دست است.

سربازان پاکستانی در قلعه های نظامی که در امتداد مرز قرار گرفته اند، در فراز و نشیب تپه های پوشیده از بوته ها بر این حصارکشی نظارت می کنند. در درون این قلعه های نظامی سربازان بیشتر با کمره های تلویزیونی مدار بسته برای کنترل حصارهای مرزی آموزش دیده اند و این منطقه با استفاده از برق آفتابی از طرف شب روشن می گردد.

پاکسان و افغانستان از مدت های طولانی به اینسو همدیگر را متهم می سازند که در مناطق مرزی شان به پیکار جویانی که عملیات تخریبی به راه می اندازند، پناهگاه می دهند.

از سال ها به اینسو واشنگتن پاکستان را متهم می سازد که به جنگجویان طالبان افغان اجازه می دهد که در منطقه مرزی اش دوباره متشکل شوند و نیروهای ناتو و افغانستان را در درون خاک افغانستان مورد حمله قرار دهند.

اسلام آباد این اتهامات را رد می کند و مدعی است که ایالات متحد امریکا بهائی را نادیده می گیرد که این کشور با جان هزاران سربازش در برخورد با پیکارجوئی شورشیان پرداخته است.

در عین زمان کابل، ایجاد این حصار مرزی را تقبیح کرده و آن را تهدیدی می داند که زندگی روزمره را بین جماعاتی که به طور عنعنوی کم تر توجه به مرز دارند، مشکل می سازد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟