ارتش سوریه در حال بدست گرفتن کامل میدان هوایی نظامی ادلب است

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 35453

ارتش سوریه ضمن پیشروی در حومه حماه و حلب، حلقه محاصره تروریست‌های جبهه النصره در میدان هوایی نظامی ابوالضهور در حومه ادلب را تنگ‌تر کرد و موفق شد وارد محوطه آن شود.

به گزارش رأی الیوم، رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای نظام سوریه موفق شدند وارد محوطه میدان هوایی ابوضهور در ادلب شوند و در حال حاضر درگیری‌های شدیدی میان نیروهای نظام و تروریست‌های هیئت تحریر الشام (النصره سابق) که در داخل این میدان هوایی هستند، در جریان است.

وی افزود: نیروهای نظام وارد این میدان شده‌اند در حالی که این میدان هوایی چند روز پیش به محاصره آنها درآمد و آنها به لحاظ نظامی بر آن تسلط یافته بودند. این پیشروی دو سال بعد از تسلط النصره بر این فرودگاه است.

این میدان هوایی در مرزهای اداری بین دو ولایت ادلب (در شمال غرب) و حلب در (شمال) سوریه واقع است.

در این راستا ارتش سوریه و هم‌پیمانانش کنترل تل سلمو، آخرین خط دفاعی جبهه النصره در اطراف میدان هوایی نظامی ابوالضهور در حومه جنوب شرقی ادلب را در دست گرفتند و وارد درگیری‌های شدیدی با تروریست‌ها در محورهای اطراف این میدان هوایی شدند.

در صورت کنترل ارتش سوریه بر این میدان هوایی، این اولین پایگاه نظامی خواهد بود که نیروهای نظام در ادلب کنترل آن را در دست خواهند گرفت.

ارتش سوریه از ۲۵ دسامبر حمله گسترده‌ای را علیه هیئت تحریر الشام و گروه‌های تندرو دیگر برای سیطره بر حومه ادلب و تأمین مسیر استراتژیک شرق این میدان هوایی که شهر حلب را به دمشق وصل می‌کند، آغاز کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟