ارتش سوریه به شکست کامل داعش نزدیک شده است

  • انتشار: ۱۴ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 19006

خبرگزاری رسمی چین با انتشار گزارشی ضمن بررسی پیروزی های اخیر ارتش سوریه بر گروه تروریستی داعش و آزادسازی شهر «تدمر»، تاکید کرد که دمشق به شکست کامل این گروه نزدیک شده است.

شین هوا روز شنبه نوشت: تصرف شهر تدمر (پالمیرا) واقع در ولایت حمص توسط ارتش سوریه ثابت می کند که این کشور قادر است داعش را به طور کامل شکست داده و آنان را از این کشور بیرون براند.

این گزارش می افزاید: با تصرف تدمر برگ دیگری از پیروزی های ارتش سوریه علیه گروه تروریستی داعش رقم خورد و آنها نشان دادند که توان شکست دادن این گروه در دیگر نقاط سوریه را نیز دارند.

این گزارش تصریح می کند که تصرف پالمیرا و نابود کردن این گروه تروریستی در این منطقه روحیه ای مضاعف به نیروهای نظامی سوریه داده است و این پیروزی را باید یکی از مهمترین برتری های ارتش این کشور در روزهای اخیر به حساب آورد.

شین هوا می نویسد که حالا ارتش سوریه می تواند جلوی تامین تسلیحات و کمک های دیگر را به داعش بگیرد و در واقع پیروزی در تدمر یکی از بزرگترین ضربه هایی است که تاکنون بر پیکر این گروه در سوریه وارد آمده است.

به نوشته شین هوا، ‌ارتش سوریه خود را مصمم می داند که با گروه تروریستی داعش و جبهه نصرت که به القاعده وابسته است و هر گروه دیگر همفکر آنها مقابله کرده و آنها را در هر منطقه ای از سوریه شکست دهد.

رسانه رسمی چین در عین حال تصرف تدمر را دستاورد مهم و بزرگ نظامی ارتش سوریه دانسته و تاکید کرده است که نیروهای نظامی این کشور از هم اکنون خود را برای عملیات بزرگتر و نهایتا تصرف «رقه» آماده می کنند.

این گزارش تاکید می کند که ارتش سوریه با گرفتن پالمیرا نشان داد که این کشور نیازی به مداخله بیگانگان ندارد و این نیروی نظامی قابلیت از بین بردن داعش در هر نقطه ای از کشور را دارد.

در بخش دیگری از گزارش شین هوا تاکید شده که ارتش سوریه با گرفتن پالمیرا در واقع سلسله پیروزی های اخیر خود را بخصوص پس از بازپس گیری حلب تکمیل کرد.

شهر تدمر سوریه و مناطق مشرف بر آن روز پنجشنبه (12 حوت) توسط ارتش این کشور و با همکاری نیروهای هم پیمان و پشتیبانی نیروی هوایی سوریه و روسیه آزاد شد.

این شهر که 30 ثور سال 94 به اشغال تروریست های داعش درآمد، هشتم حمل 95 آزاد شد اما باردیگر در تاریخ 21 قوس 95 توسط داعش اشغال شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟