ادعای جالب یک نشریه آمریکایی/ چرا روابط کرزی با آمریکا خراب شد؟

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 58719

یک نشریه امریکایی مدعی است که دولت این کشور از بررسی جنایت‌های که توسط سربازان امریکایی در افغانستان صورت گرفته، ممانعت می‌کند.

در مقاله این نشریه گفته شده که سربازان امریکایی در مناطقی که دسترسی رسانه‌ها در آنجاها ممکن نیست، غیر نظامیان را کشته، زندانی کرده و حتی چندین خانواده‌هایی نیز وجود دارد که برخی اعضای شان تاهنوز نادرک هستند.
این نشریه افزوده که به دلیل ایجاد چنین وحشت توسط سربازان امریکایی در افغانستان، روابط حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان با امریکا خراب شد؛ زیرا آقای کرزی از این گزارش‌ها باخبر بود و بارها خواستار پایان چنین وحشتی شده بود.
به نوشته جمهور؛ نوسنده این مقاله افزوده که هم اکنون امریکا بخاطر حفظ آبروی بین‌المللی خود از بررسی این جنایات ممانعت می‌کند.
این در حالی است که پیش از این گروه نظارت بین المللی حقوق بشر گفته بود که طالبان، نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای سی آی ای امریکا حقوق مردم عام افغانستان را زیر پا کرده و محکمه بین المللی باید در این مورد تحقیق کند.
اما دولت امریکا مانع بررسی جرایم ضد حقوق بشری نیروهای امریکایی از سوی محکمه بین المللی شد و به کارمندان این اداره اجازه سفر به واشنگتن را نداد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟