اداره مهاجرت سوئدن سن پناهجویان زیر 18 سال را از طریق آزمایش های طبی تشخیص می دهد

  • انتشار: ۱۵ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 16724

مسئولان اداره مهاجرت در سوئدن اعلام کردند در حال مذاکره با اداره طب عدلی این کشور است، تا آخر ماه فبروری قراردادی به امضا برسد تا پناهجویان تنهایی که خود را زیر ۱۸ سال معرفی می‌کنند، سن آن‌ها آزمایش پزشکی شود. اگر این پروسه طول بکشد، اداره مهاجرت بدون تعیین پزشکی سن در مورد این پرونده‌ها تصمیم خواهد گرفت.

در سه ماه اول سال ۲۰۱۷ اداره مهاجرت کارهای گسترده‌ای در رابطه با اجرای آزمایش پزشکی سن پناهجویان تنهای زیر سن انجام خواهد داد. در سال ۲۰۱۵ بیشتر از ۳۵۰۰۰ پناهجوی تنهای زیر ۱۸ سال به سویدن آمدند.

در گذشته اداره مهاجرت حق درخواست انجام آزمایش پزشکی سن پناهجویان را نداشت، پناهجویان می‌توانستند به طور خودمان نزد داکتر بروند و بعد از انجام آزمایش اداره مهاجرت مخارج آن را می‌پرداخت.

این آزمایش تنها در مواردی استفاده می‌شود که اداره مهاجرت نسبت به سن پناهجویان شک دارد. این تعیین سن اجباری نیست و با توافق جوانب انجام می‌شود.

اکنون اداره مهاجرت در تلاش است امکانات انجام آزمایش سن را تسهیل کند. منگنوس بینگتسون، مسئول پروسه پناهجویی در اداره مهاجرت، اظهار می‌دارد که به احتمال قوی این امکانات تا آخر ماه فبروری مهیا خواهد شود.

وی می گوید؛ امیدواریم که تا آواخر ماه فبروری تمام کارها انجام یابند، ولی مطمئن نیستیم.

تعیین سن برای دریافت اجازه اقامت سرنوشت‌ساز است. پناهجویانی که زیر ۱۸ سال هستند، امکان دریافت اقامت شان افزایش می‌یابد. تا هنوز پرونده ۲۰۰۰۰ پناهجوی زیر سن بررسی نشده است. براساس گزارش اداره مهاجرت، در حدود ۷۰ درصد این پرونده‌ها نیاز به آزمایش پزشکی سن دارند.

در صورتی که این تسهیلات به زودی آماده نشود، اداره مهاجرت تصمیم خود در مورد پرونده‌های پناهجویی را معطل نخواهد کرد. پناهجویان باید هویت و سن خود با مدارک دیگری به اثبات برسانند، در غیر آن اداره مهاجرت پناهجویان را بیشتر از این در انتظار نخواهد گذاشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟