اداره عالی مبارزه با فساد: 14 والی حاضر به ثبت دارایی هایشان نمی شود

  • انتشار: ۱۶ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17648

ادارۀ عالی مبارزه با فساد می‌گوید که از میان ۱۴ والی، هشت تن آنان حاضر به ثبت دارایی‌های شان در اداره عالی مبارزه با فساد اداری نشده اند.

این اداره می‌گوید که ۲۰ روز پیش به این والیان دوهفته مهلت داده بود که هرگاه دارایی‌های شان را ثبت نکنند، حکومت پرداخت حقوق و امتیازهای آنان را متوقف خواهد کرد.

به گزارش طلوع نیوز؛ از میان ۱۴ والی، تا کنون تنها ۶ تن آنان دارایی‌های شان را در این نهاد ثبت کرده‌اند.

بربنیاد اطلاعات این نهاد، والیان پکتیکا، زابل، کاپیسا، فاریاب، غزنی، نورستان، بدخشان، کندز، بغلان، پکتیا، هلمند، ارزگان و سرپرست ولایت بلخ، دارایی‌های‌شان را ثبت نکرده‌اند.

اما با گذشت بیش‌از ۲۰ روز این مهلت، تاکنون تنها والیان زابل، فاریاب، نورستان، کندز، بغلان و قندهار دارایی‌های شان را ثبت کردند.

غلام‌حسین فخری، رییس ادارۀ عالی مبارزه با فساد اداری، می‌گوید: «ما فهرست مقام‌هایی را که دارایی‌های‌شان را ثبت نکنند به وزارت مالیه، ادارۀ ارگان‌های محلی و رهبری حکومت می‌فرستیم تا آنان اقدام کنند.»

از سوی دیگر، رییسان اکثر نهادها مانند، گمرک‌ها، تصدی‌ها، بودجه، نظارت و هماهنگی برنامه‌های وزارت مالیه نیز تا کنون دارایی‌های شان را ثبت نکرده‌اند.

اجمل حمید عبدالرحیمزی، سخنگوی وزارت مالیه، می‌گوید: «ما فهرست مقام‌های وزارت مالیه را، که دارایی‌های شان را ثبت نکرده‌اند، تهیه کرده‌ایم و با رسیدن فورمه‌های ثبت نام به این کار اقدام می‌کنیم.»

حاضرنشدن مقام‌های دولتی به ثبت دارایی‌های شان نقض قانون اساسی دانسته می‌شود.

محمدقاسم ‌هاشمزی، رییس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی، می‌گوید: «ثبت‌نکردن دارایی‌های مقام‌ها، سرکشی از قانون اساسی‌است و مقام‌هایی که این کار را نمی‌کنند، باید تحت پیگرد قرار بگیرند.»

تا کنون نزدیک به ۸۰۰۰ مقام دولتی دارایی‌های شان را در ادارۀ عالی مبارزه با فساد اداری ثبت کردند، اما برخی‌از این مقام‌ها از دادن اطلاعات کافی دربارۀ تمامی دارایی‌های شان خودداری کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟