اخراج و تعلیق وظیفه بیش از 81 هزار نفر در ارتباط با کودتای ترکیه

  • انتشار: ۲۴ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14833

نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی از برکناری و تعلیق بیش از ۸۱ هزار نفر در ارتباط با کودتای نظامی نافرجام ۱۵ جولای سال جاری در این کشور خبر داد.

نخست وزیر ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد که تا کنون تعداد ۷۶۵۹۷ نفر در ارتباط با کودتای نظامی نافرجام ۱۵ جولای از کار تعلیق و ۴۸۹۷ نفر نیز در همین رابطه اخراج شده اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «بینالی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه در سخنان خود در این باره گفت: در مجموع تعداد افرادی که تا کنون در رابطه با کودتا از کار برکنار یا تعلیق شده اند، متجاوز از ۸۱ هزار نفر شده است.

«بینالی ایلدریم» افزود: بیش از ۳ هزار نفر از افرادی که از کار اخراج شده اند، از پرسنل نظامی ارتش، قضات و کارکنان بخش مدیریت شهری بوده اند.

نخست وزیر ترکیه در ادامه تعداد افراد فعال در سازمان تروریستی «فتح الله گولن» را بیش از ۵۰ هزار نفر عنوان کرد.

گفتنی است، به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای در ترکیه روابط آنکارا و واشنگتن رو به تیرگی نهاد. ترکیه تا کنون ۲ بار تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به آمریکا ارائه داده است؛ تقاضایی که تا کنون با پاسخ مثبتی از سوی واشنگتن همراه نبوده است.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در واکنش به این اقدام مقامات آمریکایی گفته بود، اگر واشنگتن گولن را تحویل آنکارا ندهد، روابط دو کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟