اختلاف ها در کمیسیون مستقل انتخابات، صدای نمایندگان مجلس را درآورد

  • انتشار: ۲ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 30948

جنجال های روزهای اخیر در کمیسیون انتخابات، صدای تعدای از نمایندگان مجلس را نیز درآورد. روزهای اخیر خبرهایی از کمیسیون انتخابات به رسانه ها رسیده است که نشان می دهد، باندی در این کمیسیون تشکیل شده است و تصمیم ها را بصورت پنهانی می گیرند.

یکی از کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات، گفته که بسیاری از تصمیم‏ها در این نهاد، از سوی چهار تن از کمیشنران این کمیسیون و به گونه پنهانی گرفته می‏شوند و بیشتر این تصمیم ها، تأییدی سه عضو دیگر این نهاد را ندارند.

گفته‏ های معاذالله دولتی، یک عضو رهبری کمیسیون مستقل انتخابات، در بارۀ تصمیم‎ گیری‎های پنهانی در این نهاد، نگرانی هایی را برانگیخته اند.

اعضای مجلس نمایند‎گان، از بی برنامگی و نیز آنچه که تصمیم گیری های نا مستقلانه کمیسیون مستقل انتخابات در برخی از کارهای این کمیسیون گفته می‎شود، انتقاد کردند.

همایون همایون، معاون نخست مجلس نمایندگان در این باره بیان داشت: «وضعیت به راستی نگران کننده است! از طرف ارگ ریاست جمهوری به آنان (کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات) دستور داده می‎شود.»

اما، شماری دیگر از اعضای مجلس، کمیشنران را متهم به وابسته بودن به ارگ می‎کنند.

زمرک پادخوابی، عضو مجلس نماینده گان اظهار داشت: «اسناد هم نشر می‎شود که در کمیسیون مستقل انتخابات اختلافات وجود دارند و در آن جا بر یک دیگر اتهامات وارد می‏کنند.»

پیش از این نیز، صدای دو دسته گی‏ها میان اعضای رهبری کمیسیون مستقل انتخابات، از خود این کمیسیون بلند شده است.

نهادهای ناظر بر انتخابات این اختلاف ها و دو دسته گی ها را، میان اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، برخاسته از مداخله ها و نفوذ حلقه های بیرونی در این نهاد می دانند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟