اختلاف در هیئت حل اختلاف مجلس/ نمایندگان فردا برای «رای جنجالی» رای گیری می کنند

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: پارلمانتیتر 1
  • شناسه مطلب: 62293

گزارشات حاکی از آن است که کمیسیون حل تنش انتخاباتی مجلس دچار اختلاف شده و نتوانست فیصله قطعی صادر کند.

کمیته ۲۷ نفره حل چالش انتخاباتی مجلس هم امروز چهارشنبه (اول جوزا) به دلیل اختلاف دیدگاه بر سر درستی و نادرستی یک رای مورد منازعه انتخابات روز شنبه گذشته مجلس، نتوانست فیصله قطعی صادر کند.

این کمیسیون روز گذشته روی سه مورد، مشاهده آرشیف، شماری آرای صندوق‌های رای دهی و تصمیم‌گیری در مورد یک رای باطل شده در روز انتخابات، تشکیل شد. ۱۷ عضو این کمیسیون نمایندگان بی طرف و ۱۰ عضو دیگر آن نیز از دو رقیب انتخاباتی (اصولی و رحمانی) نمایندگی می‌کنند.

غلام حسین ناصری عضو کمیسیون حل تنش انتخاباتی مجلس نمایندگان هنگام ارائه گزارش این کمیسیون به مجلس عمومی گفت: کمیسیون نتوانست در مورد یک رای باطل شده در روز انتخابات تصمیم‌گیری کند و هنگام بحث روی این مساله ۱۱ عضو کمیسیون نشست را ترک کردند.

به گفته او، یازده عضو معترض کمیسیون پس از ترک نشست کمیسیون، طی مکتوبی خواستند که تایید و یا رد یک رای باطل اعلام شده به رای‌گیری در داخل مجلس گذاشته شود.

این در حالی است که آقای ناصری  گفت که ۱۶ عضو دیگر این کمیسیون رای باطل اعلام شده‌ای روز انتخابات را مورد تایید قرار دادند و بنابر فیصله این بخشی از اعضا، آقای رحمانی رییس مجلس نمایندگان است.

به نقل از شفقنا؛ با این وجود، عبدالقیوم سجادی یک عضو بی‌طرف دیگر کمیسیون حل چالش انتخاباتی مجلس گفت که این کمیسیون نتوانست فیصله قطعی صادر کند بناً تصمیم قطعی در این مورد باید از سوی رای جمعی مجلس اتخاذ گردد.

سجادی از نمایندگان خواست که فردا ساعت ۹ صبح به مجلس حاضر شوند تا ابتدا روی میکانیزم رای‌گیری در مورد یک رای باطل شده توافق شود و بعداً اقدام عملی صورت گیرد.

یاد آوری میکنیم در انتخابات روز شنبه مجلس برای انتخاب رییس، میر رحمان رحمانی با ۱۲۳ رای برنده اعلام شد؛ اما آقای اصولی رقیب او، این نتیجه را نپذیرفت و گفت که آرای آقای رحمانی نصاب لازم را پوره نکرده است.

یک رای باطل شده در روز انتخابات جنجال بر انگیز شده است. این رای به نفع آقای رحمانی به کار رفته اما؛ رییس موقت مجلس گفت که این رای را به خاطر یک نقطه اضافی در پایان ورق رای دهی باطل اعلام کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟