اختلاف در رهبری طالبان/ بعضی از رهبران ارشد طالبان خواستار برکناری ملاهبت الله آخندزاده هستند

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 16668

گزارش ها نشان می دهد در رهبری طالبان اختلافات شدت گرفته است، و بعضی از اعضای ارشد طالبان خواهان برکناری ملاهبت الله آخند زاده رهبر این گروه هستند.

قاضی ارشد طالبان در نامه‌ ای از شورای رهبری این گروه خواست برای از بین بردن اختلافات درون گروهی و متحد شدن دوباره طالبان، رهبر جدیدی را به جای هبت الله آخندزاده انتخاب کنند.

قاضی عبدالحکیم اعلام کرد که به دلیل رهبری ضعیف آخندزاده، اختلافات درونی بین طالبان ایجاد شده است.

وی، در این نامه افزوده است: رهبری ضعیف آخندزاده، اختلافات بین اعضای گروه طالبان و مسئولان نظامی این گروه در ولایت‌های افغانستان را افزایش داده است.

عبدالحکیم در این نامه به اعضای ارشد گروه طالبان توصیه کرده برخی موضوعات مادی و سیاسی که سبب بروز کشمکش‌های داخلی رهبران این گروه شده، به روحیه‌ جنگجویان آنان صدمه وارد کرده است.

قاضی طالبان تأکید کرده است که اختلاف‌های داخلی ناشی از ناتوانی آخندزاده در هدایت گروه طالبان است و ضعف رهبری باعث شده است که کشورهای خارجی و احزاب سیاسی کمک‌ها و حمایت‌های خود را از طالبان قطع کنند.

طالبان در ماه جوزای سال جاری و بعد از کشته شدن ملا اختر محمد منصور به دست نیروی های امریکایی، ملا هبت الله آخندزاده را به عنوان جانشین وی و رهبر جدید طالبان برگزیدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟