اخبار ضد و نقیض از تعویق سفر «اشرف غنی» به هند

  • انتشار: ۷ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 4670
اشرف غنی

رئیس‌جمهور کشورمان که قرار بود ظهر امروز به هند سفر کند به‌گفته برخی کارشناسان به‌دلیل پیشروی طالبان در شمال کشور و دیدار با «جان کمپبل» فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان سفر خود را به تأخیر انداخته است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، گفته می‌شود، افزایش حملات طالبان در روزهای اخیر به مناطق شمالی و خصوصاً ولایت قندوز که تا امروز ادامه یافته و بالا رفتن احتمال سقوط برخی شهرها، منجر شده تا اشرف‌غنی سفر خود به دهلی‌نو را به  تأخیر بیندازد.

براساس برنامه‌ای از پیش تعیین شده، قرار بود امروز ظهر اشرف‌غنی کابل را به‌مقصد دهلی‌نو ترک کند، اما تاکنون حدود 4 ساعت این سفر با تأخیر مواجه شده است.

خبرگزاری رویترز نیز در ارتباط با این موضوع اظهار داشت: رئیس‌جمهور افغانستان در یک تماس تلفنی با «جان‌کمپبل» فرمانده نیروهای ناتو در این کشور، از وی دعوت کرده تا برای گفت‌وگو به ارگ ریاست‌جمهوری برود.

ظاهراً گفت‌وگوی اشرف‌غنی و کمپبل در ارگ ریاست‌جمهوری برسر مشکلات امنیتی ولایت قندوز و افزایش ناامنی‌ها در کشور است.

منابع آگاه می‌افزایند، اشرف غنی امروز در دیدار با مقامات امنیتی اوضاع امنیتی قندوز را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.

ظاهراً تا پایان امروز محمد اشرف‌غنی به هند سفر خواهد کرد.

این درحالی است که اعضای پارلمان در نشست علنی صبح امروز ضمن انتقاد از عملکرد حکومت وحدت ملی در برقراری امنیت، رئیس‌جمهوری را به نادیده گرفتن حوادث تاریخی این کشور متهم کردند.

آنها اظهار داشتند: رئیس‌جمهور نباید حادثه هفتم ثور (اردیبهشت) سال 1357 را که یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز برای مردم این کشور است با سفر به هند نادیده بگیرد.

نمایندگان مردم در پارلمان خاطرنشان کردند: کودتای کمونیستی هفتم ثور سال 1357، ظلمی بزرگ در تاریخ افغانستان است و رئیس‌جمهور کشور نباید با سفر به هند از این موضوع به‌سادگی بگذرد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟