«احمد الأسیر» به روایت تصویر

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 8251

پس از انتشار خبر دستگیری مبلغ سلفی تکفیری در لبنان، هنگام تلاش او برای فرار از این کشور، رسانه ها تصاویر مختلف و متفاوتی را از این تروریست تحت تعقیب منتشر کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم سرانجام پس از مدتها تعقیب و گریز، نیروهای امنیتی لبنانی دیروز (شنبه) توانستند “احمد الاسیر” را به دام بیندازد. اداره امنیت لبنان اعلام کرد که احمد الاسیر در فرودگاه بین المللی “رفیق حریری” دستگیر شد.
الاسیر برای فرار از لبنان چهره خود را تغییر داده بود، و قصد داشت با گذرنامه جعلی به مصر برود و از آنجا خود را به نیجریه برساند.

طی سالهای گذشته نیز تصاویر مختلفی از احمد الاسیر در موقعیتهای مختلف منتشر شده بود، به صورتی که گاهی میان مردم بود و گاهی میان عناصر و هواداران مسلح خود.

روزنامه لبنانی “الاخبار” صبح امروز با انتشار عکسی از احمد الاسیر تأکید کرد که این عکس را از منابع امنیتی ویژه دریافت کرده و مربوط به لحظه بازداشت الاسیر است؛ و تصاویر قبلی منتشر شده در رسانه ها مربوط به “یوسف حنینه” مرد دوم گروه تروریستی الاسیر است.

” سالم زهران ” مدیر مرکز اطلاع رسانی ” الارتکاز” در لبنان دیروز پس از اعلام خبر دستگیری الاسیر گفته بود که احمد الاسیر در درگیری های اخیرشهر طرابلس در شمال لبنان علیه ارتش این کشور مشارکت داشته است. و اطلاعات ارتش لبنان از پانزده روز پیش تماس هایی را میان احمد الاسیر با یک عامل جعل گذرنامه در اردوگاه عین الحلوه لبنان رصد کرده است.
احمد الاسیر یک مبلغ سلفی لبنانی است که در سال ۲۰۱۱ با آغاز بحران در سوریه به دلیل حمایت همه جانبه از گروه‌های تروریستی و مسلح در سوریه، شهرتی را برای خود در رسانه‌ها کسب کرد. وی در سال ۲۰۱۲ نیز آشکارا مخالفت خود را با مقاومت لبنان اعلام کرد و درگیری هایی را در شهر صیدا ترتیب داد.

این مبلغ تکفیری توانسته بود با حمایتهای مالی و اطلاعاتی و تسلیحاتی خارجی، هوادارانی مسلح و افراطی را دور خود جمع کند.

با آغاز بحران در سوریه، الاسیر تلاشهای خود را برای آغاز فتنه مذهبی در لبنان آغاز کرد. وی در آخرین اقدام خود برای به آشوب کشیدن لبنان، در ژوئن ۲۰۱۳ مسیر صیدا به صور را بست و با حمایت نیروهای وهابی طرفدار خود به ایست بازرسی ارتش لبنان در صیدا حمله کرد. در این درگیری ها ۲۴ نیروی ارتش لبنان کشته و بیش ازیکصد تن زخمی شدند، و همچنین ۳۰ تروریست تکفیری از گروهک الاسیر کشته شدند.

با واکنش شدید ارتش لبنان، این مبلغ سلفی به همراه نزدیکانش فراری شد و گروهک وی نیز متلاشی شد.

دادگاه لبنان در ۲۸ فوریه ۲۰۱۴ به صورت غیابی حکم اعدام احمد الاسیر را صادر کرد. اتهام احمد الاسیر، ایجاد گروه های مسلح، حمله به نیروهای ارتش، کشتار سربازان و افسران ارتش، در اختیار داشتن مواد منفجره و سلاح سبک و سنگین و استفاده از آنها علیه ارتش، اعلام شد.

احمد الأسیر (1) احمد الأسیر (2) احمد الأسیر (3) احمد الأسیر (4) احمد الأسیر (5) احمد الأسیر (6) احمد الأسیر (7) احمد الأسیر (8) احمد الأسیر (9) احمد الأسیر (10) احمد الأسیر (11) احمد الأسیر (12) احمد الأسیر (13) احمد الأسیر (14)

احمد الأسیر (16) احمد الأسیر (17) احمد الأسیر (18) احمد الأسیر (19) احمد الأسیر (20)

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟