احزاب و جریان‌های سیاسی: هرگونه تغییرات در مذاکرات صلح که با قانون اساسی تضاد داشته باشد پذیرفتنی نیست

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 54816

احزاب و جریان‌های سیاسی در کشور می‌گویند، هر تغییری را که با قانون اساسی کشور در تضاد باشد، در گفتگوهای صلح نخواهند پذیرفت.

«حفیظ منصور»، عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی در این باره به طلوع نیوز گفت: «بحث نظام این‌که وزارت دفاع ما با همین قوتش باشد، امنیت ما همین‌طور باشد، معارف و تحصیلات عالی و آب و برق و … باشند ما هیچ‌گونه پیشاپیش تغییری را در این مورد قبول نداریم.»
«همایون جریر»، عضو شورای رهبری حزب اسلامی نیز افزود: «حزب اسلامی بر آمدن صلح تأکید می‌کند، بر نظام جمهوری اسلامی تأکید می‌کند و بر انتخابات تأکید خواهد کرد. انتخاباتی سالم و عادلانه است که بر ایجاد یک نظام پایدار و باثبت در کشور می‌شود.»
از سویی هم، حزب جنبش ملی می‌گوید که هیچ‌گاه امارت اسلامی مورد قبول این حزب نیست.
عبدالله قرلق، معاون این حزب اظهار داشت: «امارت اسلامی به هیچ وجه برای احزاب قابل قبول نیست باز هم اگر فکر حکومت امارتی و طالبانی را آن‌ها خواسته باشند یک خواب و خیال است چون ارتباط می‌گیرد به خواست مردم افغانستان و این خواست مردم افغانستان جوان مردم روشنفکران نیست.»
این اظهارات در حالی است که نماینده‌گان طالبان تاکنون پنج‌بار با زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا دربارۀ آغاز مذاکرات صلح گفتگو کرده‌اند. اما تاکنون جزئیات این گفتگوها روشن نشده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟