احتمال وقوع فاجعه انسانی در سرپل/ 150 خانواده در اسارت تروریست ها

  • انتشار: ۱۶ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28369

مقامات در ولایت سرپل می گویند بعد از اینکه طالبان منطقه میرزااونگ در ولسوالی صیاد ولایت سرپل را تصرف کرد، بیش از 150 خانواده از جمله تعدادی از زنان، کودکان و غیرنظامیان را به گروگان گرفته است و روز گذشته هم حدود 40 باشنده این محل را به قتل رسانده است.

محمدظاهر وحدت والی سرپل گفته است که داعش وطالبان بیشتر از150 خانواده بی دفاع را در روستای میرزا ولنگ سرپل به اسارت گرفته است و بدون کدام هراس وترحم به کشتار ادامه می دهند .

وی خطاب به سران حکومت و جامعه جهانی گفته است؛ نگذارید میرزاولنگ قتلگاه انسان های بی دفاع ملکی وزنان واطفال درقرن21 ثبت تاریخ شود وشما هم ازاثر بی توجهی شریک این ننگ تاریخی قلم داد شوید.

روز گذشته نیز طالبان و داعش در هماهنگی با هم 30 تا 50 تن از باشند‌گان درۀ میرزاولنگ ولسوالی صیادِ سرپل را تیرباران کردند میان این افراد، 26 تن کشاورز اند.

ذبیح‌الله امانی، سخنگوی والی سرپل گفته است، این 150 خانواده زیر تیغ و گلولۀ این گروه‌ها قرار دارند و احتمال دارد که هر لحظه یکی پی دیگر به قتل برسند.

آقای امانی، با انتقاد از حکومت مرکزی می‌گوید که با گذشت سه روز از سقوط روستای میرزااولنگ به دست طالبان، هنوز مسؤولان در مرکز برای سرکوب طالبان و داعش و نجات جان باشند‌گان این روستا هیچ کار نکرده‌اند.

در همین حال ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی کشتار مردم بی دفاع منطقه‌ی میرزا اولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل را محکوم کرده است.

در خبرنامه آمده است:« تروریستان جنایت‌پیشه یکبار دیگر با کشتار بی‌رحمانه افراد ملکی، زنان و اطفال در ولسوالی صیاد ولایت سرپل مردم بی گناه را به خاک و خون کشانیده و به جنایات خود افزودند، که این عمل وحشیانه آنان، نقض صریح حقوق بشری و جنایت جنگی پنداشته می شود»

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟