احتمال معاملات پنهانی بعضی از نمایندگان با وزرای امنیتی قبل از استیضاح

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: پارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19820

یکی از اعضای پارلمان افغانستان می گوید؛ شماری از نمایندگان پارلمان در دیدار با وزرایی که قرار است به زودی استیضاح شوند، دیداری داشته اند و همین موضوع سبب شده است تا معامله های پنهانی صورت بگیرد. پیش از این نیز تعدادی از نمایندگان اعضای هیئت اداری پارلمان را متهم به معامله با ارگ ریاست جمهوری کرده بودند.

نسیمه نیازی، نماینده‌ی مردم هلمند در مجلس نمایندگان ادعا کرده است که میان شماری از عضوهای این مجلس و مقام‌های ارشد امنیتی که قرار است استیضاح شوند، معامله‌های پنهانی جریان دارد.

نسیمه نیازی در جلسه‌ی امروز (شنبه) مجلس نمایندگان گفت: “در منطقه‌ی وزیر اکبر خان وزیر امور داخله بعضی از نمایندگان مجلس را نزد خود خواسته و از آنان خواهش‌هایی کرده است.”

او هرچند از جزییات این “معامله‌های پنهانی” چیزی نگفت، ولی افزود که باور دارد مثل استیضاح دفعه‌ی پیش وزیران، استیضاح پیشرو مقام‌‎های ارشد امنیتی کشور نیز نتیجه‌ای نخواهد داد.

نماینده‌ی مردم هلمند همچنین ادعا کرد که هرگاه موضوع استیضاح وزیران در مجلس نمایندگان مطرح می‌شود، “وکیلان زن از سوی نظامیان مورد اذیت قرار می‌گیرند، موترشان توقف داده می‌شود و به آنان مشکل ایجاد می‌کنند”.

این در حالیست که قرار است مجلس نمایندگان در هفتم ماه حمل سال ۱۳۹۶ خورشیدی، وزیران دفاع ملی و امور داخله و رییس عمومی امنیت ملی را در پیوند به حمله به شفاخانه‌ی سردار محمد داوود خان استیضاح کند.

پیش از این نیز شماری از اعضای مجلس نمایندگان هشدار داده بودند که در صورتی که تا مهلت تعین شده (هفتم ماه حمل) عاملان حمله به شفاخانه‌ی ۴۰۰ بستر بازداشت و با آنان برخورد قانونی صورت نگیرد، مجلس در مورد مقام‌های ارشد امنیتی تصمیم خود را خواهد گرفت.

هلال الدین هلال، از معاونان وزارت دفاع ملی در یک نشست خبری در کابل اعلان کرده بود که براساس آمار نهایی حدود ۵۱ نفر در این حادثه کشته شده‌اند که اکنون نزدیک به ۳۱ زخمی تحت درمان هستند و بقیه‌ی زخمیان درمان و مرخص شده‌اند.

در پیوند به این موضوع ۲۴ تن که شامل کارمندان، بخش محافظتی، استخبارات شفاخانه، متهمان و مظنونان این رویداد است که حتا جنرالان نیز شامل آنان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟