احتمالا صلاح الدین ربانی در اجلاس اکو در پاکستان اشتراک نمی کند

  • انتشار: ۹ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 18794

هم‌زمان با نزدیک شدن زمان برگزاری سیزدهمین نشست سازمان اکو در پاکستان، صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه در اعتراض به ادامه‌ی حملات راکتی نظامیان آن کشور در مناطق مرزی در شرق کشور، بازداشت و اذیت کردن پناهجویان افغان در پاکستان، بستن دروازه‌های تورخم و چمن، در این نشست شرکت نخواهد کرد.

نشست‌های مقدماتی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، قرار است در روزهای ۲۷-۲۸ فبروری و نشست رسمی آن در اول ماه مارچ در اسلام‌آباد برگزار شود.

هرچند سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان، روز شنبه در گفتگو با برخی از رسانه‌ها مدعی شده که وزیر امور خارجه افغانستان در این نشست شرکت خواهد کرد، اما یک منبع در وزارت امور خارجه می‌گوید که صلاح‌الدین ربانی در اعتراض به اقدامات اخیر دولت پاکستان برای شرکت در نشست اکو به اسلام‌آباد نخواهد رفت.

این منبع افزود که قرار است در این نشست عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام‌آباد به نمایندگی از دولت شرکت کند. در نشست رسمی این سازمان در روز چهارشنبه این هفته، قرار است شماری از سران کشورهای عضو نیز شرکت کنند.

سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو در سال ۱۹۸۵ توسط کشورهای ترکیه، ایران و پاکستان تاسیس شد. کشورهای افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان بعدها به این سازمان پیوستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟