اتمر: اجازه عملیات تروریستی بر ضد هیچ کشوری را از خاک افغانستان نمی دهیم

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 18299

مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید که به هیچ کسی اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان بر ضد کشور دیگری استفاده کند. وی می گوید پاکستانی ها لیست 76 نفر را به ما داده اند و در مقابل ما نیز خواهان اقدام پاکستان در مورد تروریست ها را که در خاک پاکستان سکونت دارند، هستیم.

محمد حنیف اتمر می گوید که برخی از مقام‌های پاکستانی به دنبال حمله انتحاری مرگبار بر زیارت لال شهباز قلندر در ایالت سند ادعا کردند که شورشیان مسلح برای انجام این گونه حملات از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده می‌کنند.

آقای اتمر گفت که روز جمعه با سرتاج عزیز مشاور امور بین‌المللی صدراعظم پاکستان در مورد حمله انتحاری در ایالت سند از طریق تلیفون صحبت کرده‌است.

مشاور امنیت ملی افغانستان در رابطه به فهرست تروریستان که از سوی پاکستان به افغانستان سپرده شده‌است، گفت: درست است آن‌ها یک لیست ۷۶ نفری را به ما دادند و ما وعده کردیم که آن‌ها را جستجو می‌کنیم و در مورد‌شان معلومات می‌کنیم. ولی در عین زمان از آقای سرتاج عزیز خواستم که لیست‌های را که بار‌ها ما خدمت‌شان روان کردیم تروریست‌های مشهورِ که مسئول قتل عام مردم ما هستند در مورد آن لیست‌ها هم من توقع دارم که باید اقدام شود.”

به گفته آقای اتمر، شورشیانی که لیست‌های ‌شان قبلاً از سوی افغانستان در اختیار پاکستان قرار داده شده‌اند، در شهر‌ها و مناطق این‌کشور آزادانه فعالیت دارند و از آنجا حملات را در افغانستان تنظیم می‌کنند.

مشاور امنیت ملی افغانستان گفت که حکومت این‌کشور حمله بر یک زیارت در پاکستان را محکوم می‌کند.

مقام‌های پاکستانی پیوسته گفته‌اند که بر ضد شورشیان مسلح و دهشت افگنان در قلمرو آن‌کشور مبارزه کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟