اتفاق نادر در افغانستان: یک مسئول از مردم عذرخواهی کرد!

  • انتشار: ۸ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 10195

رحمت الله نبیل، رییس عمومی امنیت ملی از این‌که نیروهای امنیتی نتوانستند از ورود طالبان به شهر قندز جلوگیری کنند، از مردم افغانستان معذرت خواست.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خامه، بامداد روز دوشنبه طالبان حملۀ سازمان‌دهی‌شده‌یی را بالای مرکز قندز راه‌اندازی کرده و در نهایت تا پایان روز به جز فرودگاه و چندجای دیگر آن، تمام شهر را تصرف کردند.

آقای نبیل روز چهارشنبه(۸ میزان) در نشست استجوابی مجلس نماینده‌گان گفت از این‌که توانستیم از واقعۀ قندز جلوگیری کنیم از مردم افغانستان، نماینده‌گان مردم و مردم قندز معذرت می‌خواهم.

رییس عمومی امنیت ملی افغانستان اظهار کرد موضوع قندز جدید نیست و چندماه پیش در ارتباط به این ولایت نگرانی‌های جدی وجود داشت.

نبیل گفت که پیش از این به نماینده‌گان قندز و بدخشان گفته بود که اگر اقدام جدی نشود بدخشان و قندز مشکل بین‌المللی خواهند شد.

این مقام امنیتی کشور بیان کرد که پیش از این اطلاعاتی را به دست آورده‌اند که ولسوالی چهاردره و دشت ارچی به مرکز تروریزم تبدیل می‌شود.

او افزود طالبان در این بخش‌ها به کمک تروریستان منطقه‌یی و بین‌المللی مرکزهای تعلیم و تربیۀ خود را ایجاد کردند.

به گفتۀ رییس امنیت ملی قرار بود در ماه حمل سال جاری عملیاتی که در آن از قوت‌های بین‌المللی هم کمک خواسته شده بود و نیروهای امنیتی نیز آماده بودند صورت بگیرد اما به دلایلی این عملیات معطل شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟