اتحاد سونی و مایکروسافت؛ صنعت گیم و بازیهای ویدیوئی متحول خواهد شد!

  • انتشار: ۲۹ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 61909

در حرکتی جدید و غافلگیرکننده، دو کمپانی بزرگ سونی و مایکروسافت خبر داده‌اند که می‌خواهند برای پیشرفت تکنالوژی‌های حوزه‌ی استریم گیم با یکدیگر همکاری بزرگی داشته باشند.

در دوره‌ی زمانی عجیب و غریب و صد البته خوشایندی قرار داریم. شرکت‌های گیم سازی رقیب هنوز هم در تلاش هستند تا با تولید محتوای بهتر، از یکدیگر جلو بزنند.

با این حال، شرکت‌ها در راستای پیشرفت فناوری‌های حوزه‌ی بازی و ارایه‌ی تجربه‌ای بهتر از بازی کردن، در یکی دو سال اخیر همکاری‌های بسیار خوبی با یکدیگر داشته‌اند.

سونی و مایکروسافت در قالب یک بیانیه‌ی مشترک، اعلام کرده‌اند که می‌خواهند برای توسعه‌ی سرویس‌ها و تکنالوژی‌های ابری حوزه‌ی بازی، با یکدیگر همکاری کنند.

مدیر عامل سونی در همین بیانیه گفته است که این همکاری تاثیر بزرگی در پیشرفت محتوای تعاملی یا همان بازی‌های ویدیویی خواهد داشت.

دو کمپنی سونی و مایکروسافت با همکاری یکدیگر تلاش خواهند کرد تا سرویس‌های ابری Microsoft Azure را برای استریم بازی و محتوای مختلف گسترش دهند.

طی قراردادی که سونی و مایکروسافت وضع کرده‌اند، این دو کمپانی با همکاری یکدیگر تلاش خواهند کرد تا سرویس‌های ابری Microsoft Azure را برای استریم بازی و محتوای مختلف گسترش دهند و راهکارهایی تازه در این حوزه کشف کنند.

بر اساس قرارداد امضا شده، سونی از سرورهای مایکروسافت برای سرویس استریم بازی خود استفاده خواهد کرد.

سونی و مایکروسافت همچنین می‌خواهند ابزارهای بهتری برای ادغام بازی‌ها با سرویس‌های استریم مثل توییچ بسازند.

سرویس‌های ابری مایکروسافت یعنی Azure از سال ۲۰۱۰ کار خود را آغاز کردند و تا به امروز هم توانسته‌اند مشتریان بسیار بزرگی برای خود کسب کنند؛ طوری که شرکت‌های بزرگ و بازی‌های بسیاری از سرویس‌های ابری مایکروسافت برای ارایه‌ی خدمات خود استفاده می‌کنند. سرویس Microsoft Azure دو رقیب بزرگ و جدی دارد که یکی آمازون و دیگری گوگل است.

آمازون سرویس استریم بازی توییچ را در اختیار دارد، ولی همکاری سونی و مایکروسافت احتمالا گوگل و پلتفرم بازی جدید این شرکت را هدف گرفته است.

پلتفرم بازی جدید گوگل یعنی Stadia به طور کلی کنسول‌های بازی را کنار می‌گذارد؛ طوری که به کمک پردازش ابری و استریم بازی‌ها، امکان تجربه‌ی بازی روی هر صفحه‌ی نمایشی ممکن می‌شود.

همکاری سونی و مایکروسافت احتمالا گوگل و پلتفرم بازی جدید این شرکت را هدف گرفته است.

سونی در حال حاضر بزرگترین و موفق‌ترین سرویس استریم بازی یعنی PlayStation Now را در اختیار دارد که بیش از ۷۰۰ بازی را در خود جای داده است.

مایکروسافت هم چند وقت پیش از سرویس استریم بازی خود به اسم Project xCloud رونمایی کرد که قرار است در سال جاری میلادی راه اندازی شود.

کنسول‌های بازی فعلا سرجای خود هستند و قرار نیست به این زودی‌ها جای خود را به استریم بازی‌ها بدهند، ولی این موضوع را نباید فراموش کنیم که سرویس‌های ابری، آینده‌ی صنعت سرگرمی هستند.

با این تفاسیر گوگل نباید در این حوزه تصمیم بگیرد و پیشرفت این صنعت باید به دست همان سونی و مایکروسافت باشد؛ اتفاقی که شاهد آن هستیم.

به نوشته دیجیکالا،سونی در E3 2019 حضور ندارد، ولی مطمئنا مایکروسافت بخشی از کنفرانس امسال خود را به سرویس استریم بازی‌اش و جزییات و زمان بندی راه اندازی آن اختصاص خواهد د

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟