اتحادیه اروپا: برای رسیدن به صلح با حکومت افغانستان همکاری می کنیم

  • انتشار: ۲ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 38601
اتحادیه اروپا

مایا کاسیانچیچ سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان حمله تروریستی روز گذشته در منطقه کارته سخی کابل، تاکید کرد اتحادیه اروپا به کار با مقامات افغانستان برای رسیدن به صلح ادامه خواهد داد.

در بیانیه مایا کاسیانچیچ سخنگوی اتحادیه اروپا آمده است: در اولین روز از جشن های نوروز در افغانستان و کشورهای دیگر که باید روز جشن و شادی به مناسبت آمدن بهار باشد، حمله ای تروریستی در کابل این لحظه شادی را برای بسیاری تلخ کرد و جان 29 نفر را گرفت و بسیاری دیگر را مجروح ساخت.

این بیانیه ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده قربانیان می افزاید: ما به عنوان اتحادیه اروپا به کار با مقامات افغانستان برای رسیدن به صلح ادامه خواهیم داد. پیشنهاد صلحی که دولت افغانستان در نشست اخیر پروسه کابل ارائه کرد و مورد حمایت کامل جامعه بین المللی قرار گرفت، باید توسط همه غنیمت شمرده شود تا خشونت و ترور یک بار برای همیشه متوقف شود و امکان گفت وگوی فراگیر در افغانستان فراهم شود.

روز گذشته و در اولین روز نوروز مهاجم انتحاری خود را در نزدیکی زیارتگاه کارته سخی منفجر کرد که در نتیجه آن 33 تن کشته و 68 تن دیگر زخمی شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟